Comment on
[2026-06-25] Madtorsdag
Reply in thread
Vi lander også for det meste på 7000 - 8000 for samme antal mennesker. Mad er blevet dyrt. Det er ikke så lang tid siden vores madbudget var 6000.
Comment on
[2026-06-25] Madtorsdag
Reply in thread
Vi lander også for det meste på 7000 - 8000 for samme antal mennesker. Mad er blevet dyrt. Det er ikke så lang tid siden vores madbudget var 6000.
Comment on
Det skadelige indhold stiger eksplosivt, men Instagram og Facebook sletter mindre
Reply in thread
Det eneste det kræver er jo simpelthen at alle lige letter røven i 20 minutter og fikser det.
Mange kan slet ikke se problemet. Tror de synes en som mig er grænse-tosset.
Comment on
[2026-06-25] Madtorsdag
Reply in thread
Msg kan nogle gode ting.
Man skal bare finde balancen hvor det bidrager positivt uden at man direkte bemærker/smager at der er msg i.
Måske ville det også alafe godt med bacon :)
Comment on
[2026-06-25] Madtorsdag
Hvordan laver i frikadeller ?
Lavede frikadeller den anden dag. De blev ok. Tror jeg puttede for meget havregryn og mel i og brugte for dårlig kval kød. De blev helt ok, men ikke fremragende.
Hakker løg fint så de når at tilberede inde i dunsen.
Blander havregryn, mælk, æg, Pepper, og salt og lader det stå lidt. Ideen er at havregrynene suger væsken og dermed bidrage med et gøre dunserne saftige. Brugte også lidt msg denne gang. Det plejer jeg dog ikke.
Bruger btw 2% af kødvægten i salt. Altså 1 kg kød = 20 gram salt.
Blander derefter kød i og rører det sammen. Blander ikke for meget, jeg godt kan lide at have teksturen fra hakkekødet beholdes. Ellers kommer det til at minde for meget om en ikea kødbolle.
Steger dem i rigeligt fedt. Gerne så boblerne når mindst op over halvdelen af frikadellen, så den får skorpe over det hele.
Brugte alm økologisk hakket svinekød fra Rema.
Tror måske det er her filmen knækker. Det er svært et gøre en middelmådig råvare til et fantastisk produkt. Vi har før haft brugt kød fra egne grine og andre gange fra den lokale slagter. Det bliver generelt meget mere lækkert.
Comment on
Det skadelige indhold stiger eksplosivt, men Instagram og Facebook sletter mindre
Reply in thread
Min hustru har måtte oprette facebook for at kunne kommunikere med de andre forældre i ungernes skoleklasser.
Har nævnt i plenum en del gange at det er mere hensigtsmæssigt at holde kommunikationen et sted hvor alle er deltagende. Jeg skriver heller ikke beskeder på random fora og håber at de andre forældre ser beskederne.
Min datter og jeg kørte en gang 30 km til et fælles arrangement med hendes klasse, som viste sig at være blevet aflyst pga regn, hvilket slf var udmeldt på FB :(
Jeg er ikke på FB - man kan sagtens - men det er desværre ikke uden konsekvenser for mange.
Comment on
Frivillige får det maksimale ud af usynligt kommunikationsnetværk
Reply in thread
Tal for svaret 🫠
Comment on
Mængden af kokain i spildevandet er fordoblet i København på ti år
Reply in thread
Hørte en gang en podcast hvor de fortalte at rester efter lykkepiller ændrede fiskenes adfærd.
Comment on
Frivillige får det maksimale ud af usynligt kommunikationsnetværk
Reply in thread
Nice.
Skriver I så sammen I der har sat systemet op?
Hvad koster det i HW at komme i gang?
Er det ikke ret i krypteret?
Beklager hvis det hele står på dine sider. Bare sig til, så skal jeg nok overvinde min dovenskab og læse om det :)
Comment on
DF'er undskylder 'rablende vanvittigt' opslag om tørklædeklædt kvinde på legeplads: 'Jeg er ikke dette menneske'
Frygter det er en tone der blandt DF er helt legitim når der ikke er kamera på. Allan glemte så lige et øjeblik at han var ude af DF boblen og blandt mennesker med en anden holdning.
Comment on
Er der dresscode på dit arbejde? Her er, hvad lederne ikke vil acceptere
Kommunalt ansat. Man skal skille sig meget ud før det bliver påtalt. Mig bekendt er det aldrig sket.
Comment on
Europa kampsveder i disse dage - flere steder venter over 40 grader
Synes i går var afsindig varm. Luftfugtigheden må have været i top, for temperaturen målte ikke så højt igen.
Det værste er dog fluerne. Både i går og i dag er jeg vågnet ved 05 tiden og har måtte slå 10 - 15 fluer ihjel i soveværelset.
Comment on
Europa kampsveder i disse dage - flere steder venter over 40 grader
Reply in thread
Sejt du har boet i Kina. Havde du arbejde der? Hvor varmt var der?
Comment on
[2026-06-21] Hvordan går det og hvordan har din uge været?
Reply in thread
Til gengæld er aftenerne i denne varme fantastiske.
Men ja man bliver lad i varmen. Har nået maks 10 % af hvad jeg ville i denne weekend.
Comment on
Europa kampsveder i disse dage - flere steder venter over 40 grader
Reply in thread
Henson og @[email protected] så planter jeg lavendel og rosenmarin rundt om hele huset. Vi får så mange fluer fordi vi har køer gående.
Det er dog ingenting sammenlignet med da vi lejede jorden ud til heste. Der var mindst ti gange så mange fluer. Måske kan fluer bedre lide at klækkes i hestelort frem for kolort.
Comment on
Cykeltur kl. 02
Nice pic. Og sikke sent du cykler rundt ,;)
Comment on
[2026-06-19] Fri snak fredag
Advarsel: tragisk historie med dyr involveret.
Vi har fået klækket en del kyllinger i rugemaskine. Men det var også lykkedes hønsene selv at få klækket én kylling ud. To orpington-høner havde slået sig sammen om udbygningen fra starten. De havde begge mast sig ind i redekassen og lå så godt de kunne på ægget. Hvilket var morsomt da der slet ikke var plads til to store fjerbolde. Til de ej kyndige, en orpington er en mega stor høne med stor, puffet fjerdragt.
Da kylle klækkede var den enekylling med to dedikerede mødre. Den havde et godt liv. Den pippede lystigt rundt sammen med sine to, kæmpe mødre. De beskyttede den mod kattene.
Men i går i aftenskumringen da konen og jeg gik ud for at lukke hønsenes vindue, skulle min kone lige se til ændernes badebaljer. Og da så hun desværre at kylle lå livløs i vandet, druknet eller død af kulde. Hønsemødrene havde åbenbart ikke haft et program for at fiske kyllinger op af vand.
Det er tragisk, super synd for kyllingen og min kone blev ked af det. Hun følte at hun burde have tænkt på det. Jeg mener at det havde været svært at forudsige.
Nu skal vi lige finde ud af hvordan vi serverer den for børnene. De holder lige så meget at hønsene som andre børn holder af deres katte og kaniner.
Comment on
[2026-06-19] Fri snak fredag
Reply in thread
Ja det er godt nok tidligt den er død : ( hvad koster det med en ny motor ?
Comment on
[2026-06-19] Fri snak fredag
Reply in thread
ikke kan vente lidt endnu
Er den gamle kasse helt færdig?
handskerum
Der er dog et rum under de to mobilopladere. Det kan udgøre det lidt for et handskerum.
Sneg hurtigt bilen op på 110, og Synes også umiddelbart der var lidt for meget dækstøj og vindstøj. Håber det er noget der bliver rettet. Kører stort set aldrig motorvej dog. Men det er nice at der er stille og roligt når familien ruller op i Sverige via motorvejene.
Comment on
[2026-06-19] Fri snak fredag
Reply in thread
Tillykke med den vogn :) håber du bliver glad for den (:
Comment on
[2026-06-19] Fri snak fredag
Reply in thread
Hvad med den ?
Den er heller ikke kommet endnu dog. Ved ikke helt hvornår den kommer.