Henson og @[email protected] så planter jeg lavendel og rosenmarin rundt om hele huset. Vi får så mange fluer fordi vi har køer gående.
Det er dog ingenting sammenlignet med da vi lejede jorden ud til heste. Der var mindst ti gange så mange fluer. Måske kan fluer bedre lide at klækkes i hestelort frem for kolort.
Jeg har flyttet en del gange de sidste par år, og flytter igen om et par måneder. Hvis jeg havde en mere stabil bolig havde jeg virkelig også købt aircon. Det er for varmt i Frankrig i disse dage, jeg orker nærmest ikke at være udenfor mellem 10 og 18
Jeg boede i en af de varmeste byer i Kina i et stykke tid, da jeg var yngre, og de sidste par dage har virkelig givet mig flashbacks. Jeg ved ikke, hvordan jeg overlevede det dengang, men jeg husker det godt nok heller ikke som nogen lykkelig tid. Jeg kan slet ikke have den her fugtige varme.
Jeg læste der et semester på min bachelor, så jeg boede på et kollegie for udvekslingsstuderende på et universitet. Fra april og frem var der typisk omkring de 30-35 grader i døgndrift med en luftfugtighed mindst over 80%. Mit kollegie havde aircondition men styret centralt, sådan at der først kom kold luft ud af blæseren, hvis udetemperaturen var over noget bestemt. 32 eller 33 grader eller sådan noget. Så man håbede tit, at det ville blive varmere, så man kunne sidde derhjemme i ok temperatur. Den virkelige killer var dog fugtigheden. Det var så fugtigt, at det fx var svært at få vasketøj tørt. Hvis man hang det op på en snor, blev det nemt bare surt. Det var et tilbagevendende problem, at håndklæder på badeværelset fik pels. Det var på mange måder bare klamt.
3
Europa kampsveder i disse dage - flere steder venter over 40 grader | Spyke
Synes i går var afsindig varm. Luftfugtigheden må have været i top, for temperaturen målte ikke så højt igen.
Det værste er dog fluerne. Både i går og i dag er jeg vågnet ved 05 tiden og har måtte slå 10 - 15 fluer ihjel i soveværelset.
Der er nogle planter fx rosmarin der holder fluerne lidt på afstand, kan kun anbefale dem !
Henson og @[email protected] så planter jeg lavendel og rosenmarin rundt om hele huset. Vi får så mange fluer fordi vi har køer gående.
Det er dog ingenting sammenlignet med da vi lejede jorden ud til heste. Der var mindst ti gange så mange fluer. Måske kan fluer bedre lide at klækkes i hestelort frem for kolort.
Her havde vi torden og regnskylle om natten.
Alt var vådt og så bankede temperaturen lige op på 29.
Det var ulideligt.
Kan anbefale net i vinduet, lavendel skulle også holde insekter væk
I går var led. 60-65% luftfugtighed. Synes også natten var lummer. Det er næsten det værste (når man igen igen har udsat at købe en lille aircon).
Jeg har flyttet en del gange de sidste par år, og flytter igen om et par måneder. Hvis jeg havde en mere stabil bolig havde jeg virkelig også købt aircon. Det er for varmt i Frankrig i disse dage, jeg orker nærmest ikke at være udenfor mellem 10 og 18
Jeg boede i en af de varmeste byer i Kina i et stykke tid, da jeg var yngre, og de sidste par dage har virkelig givet mig flashbacks. Jeg ved ikke, hvordan jeg overlevede det dengang, men jeg husker det godt nok heller ikke som nogen lykkelig tid. Jeg kan slet ikke have den her fugtige varme.
Sejt du har boet i Kina. Havde du arbejde der? Hvor varmt var der?
Jeg læste der et semester på min bachelor, så jeg boede på et kollegie for udvekslingsstuderende på et universitet. Fra april og frem var der typisk omkring de 30-35 grader i døgndrift med en luftfugtighed mindst over 80%. Mit kollegie havde aircondition men styret centralt, sådan at der først kom kold luft ud af blæseren, hvis udetemperaturen var over noget bestemt. 32 eller 33 grader eller sådan noget. Så man håbede tit, at det ville blive varmere, så man kunne sidde derhjemme i ok temperatur. Den virkelige killer var dog fugtigheden. Det var så fugtigt, at det fx var svært at få vasketøj tørt. Hvis man hang det op på en snor, blev det nemt bare surt. Det var et tilbagevendende problem, at håndklæder på badeværelset fik pels. Det var på mange måder bare klamt.