Posts
Kina har plantet milliarder af træer i knastør ørken. Nu suger området CO2 ud af luften
Artiklen er for gammel til at komme under nyheder, så af mangel på bedre smed jeg den i dette lidt forsømte fællesskab. Synes det er en god nyhed der fortjener at blive delt ;)
https://videnskab.dk/naturvidenskab/kina-har-plantet-milliarder-af-traeer-i-knastoer-oerken-nu-suger-omraadet-co2-ud-af-luften/Open linkView original on feddit.dkDyr jul? Fortvivl ikke - du får flere penge mellem hænderne i år
Eksempler på besparelser:
Par med lav indkomst:
Årlig løn før skat: To gange 300.000 kroner.
Årlig besparelse i skat: 797 kroner.
Årlig besparelse i elafgift: 4.000 kroner.
Årlig besparelse i alt: 4.797 kroner.
Månedlig besparelse i alt: 400 kroner.
Par med middelindkomst:
Årlig løn før skat: To gange 450.000 kroner.
Årlig besparelse i skat: 4.061 kroner.
Årlig besparelse i elafgift: 4.000 kroner.
Årlig besparelse i alt: 8.061 kroner.
Månedlig besparelse i alt: 672 kroner.
Par med høj indkomst:
Årlig løn før skat: To gange 750.000 kroner.
Årlig besparelse i skat: 20.201 kroner.
Årlig besparelse i elafgift: 4.000 kroner.
Årlig besparelse i alt: 24.201 kroner.
Månedlig besparelse i alt: 2.017 kroner.
https://www.dr.dk/nyheder/penge/dyr-jul-fortvivl-ikke-du-faar-flere-penge-mellem-haenderne-i-aarOpen linkView original on feddit.dkÆnder til gården
Gården er blevet udvidet med en lille flok ænder. De er virkelig hyggelige. De har rigtig mange små, søde lyde. Vi har spist en. De smager ret godt, men er også ret fedtfattige. Ved ikke om det kan justeres med fodring, eller om racen bare er sådan. Det er moskus. Vist nok det der hedder berberiand i supermarkedet.
Brætspil til børn
Ungerne ønsker sig spil til jul. Men de ved ikke helt hvilke, og jeg ved stort set intet om spil. Mine tanker faldt derfor selvfølgelig straks på feddits brugerbase, da jeg har et indtryk af at ret mange her inde er ret brætspilsagtige.
Den lille på syv ønsker sig bare brætspil der er sjove. Der må gerne være fælder med.
Den store på ni ønsker sig rollespilsagtige spil. Hun er helt vild papirrollespil og kvaksalver. Tror ikke det gør noget at de er lidt avancerede.
Kender i til spil der er super hyggelige at spille for hele familien?















