Spyke

Er der nogen der har tjekket hvordan det passer med hvornår Vanopslagh begyndte på borgen?

5
feddit.dk

i en skandinavisk sammenhæng ligger vi højere end både Norge og Sverige

DANMARK, DANMARK, DANMARK!

8

Jeg synes lige, jeg hørte om en rapport, der sagde at Norge var det land i EU, som europamestre i snerydning, så gad vide hvorfor, der er forskel på tallene? European Union Drugs Agency har Norge først og Holland som toer.

Det er egentlig også ligegyldigt hvem der tager mest, jeg synes personligt det er en lidt skræmmende udvikling. Jeg føler virkelig coke er blevet normaliseret i samfundet (læs: min mere perifere omgangskreds).

4

Er det ikke noget med at det kan være skadeligt for f.eks. børn hvis det når grundvandet? Særligt fordi det jo er en god cocktail af alle mulige medikamenter og stoffer man kan finde rester af

5

Jeg vælger at tro der er en selvtægtsmand der render rundt og stjæler folks coke og skyller det ud i toilettet.

5
bstixreply
feddit.dk

Njah, det er vel stadigvæk et fåtal som bruger det, selvom medierne får det til at lyde som noget næsten hverdagsagtigt.

7 tons om året svarer til lidt over 1 gram om året til hver eneste dansker. Det er der ikke meget sjov i, så lad os antage at dem som gør det, bruger 2 g om ugen. Så er det kun 1% som gør det.

3
bstixreply
feddit.dk

Det svarer jo så også til at spørge dem som man allerede ved bruger det, om de bruger det.

3
ExcessShivreply
lemmy.dbzer0.com

Man er vel ikke mere junkie hvis man tager coke når man går i byen i weekenden end man er alkoholiker fordi man drikker sig fuld når man går i byen i weekenden.

3
feddit.dk

Det er jo nok et definitionsspørgsmål. For mig er alt hvad der sniffes over grænsen.

3

Er der ikke er lidt arbitrært at sige det er "over grænsen" ved snifning? Speed/amf/mdma bliver spist, så det er fint nok? Heroin og crack kan ryges, så der er også fint eller hvad? Tror ikke helt jeg forstår hvorfor lige det at sniffe det gør det værre.

2

Der er 731.000 danskere mellem 15-25.

Hvis vi antager at ca. halvdelen "går i byen", og 1/4 af dem har prøvet kokain, så er de 90.000 unge som udgør 1,5% af befolkningen. Det er bare dem som har prøvet det. De faste brugere udgør så en endnu mindre del.

Selvfølgelig er det noget skidt, men det er altså ikke et hverdagsproblem for den gennemsnitlige dansker, og der er ikke junkier overalt, selvom medierne gerne vil gøre det spændende.

Jeg synes egentlig det er mere interessant hvem der ligger udenfor den gruppe og hvorfor de gør det, eller hvilke slags stoffer der ellers er i omløb.

Kokain misbrugerne udgør ikke rigtig en fare for os andre. Mit indtryk er at det var langt værre dengang i 90erne hvor det var almindeligt at bruge amfetamin, som gør dem aggressive, og man kunne risikere at blive udsat for spontan vold bare ved at gå forbi dem på den forkerte måde. Det ved jeg ikke om de også gør i dag.

3

You reached the end