Spyke

Replies

Comment on

Hvorfor koster et par briller flere tusinde kroner

Priserne på briller er en af mine pet peves. Materialerne koster ikke særlig meget og feltet er gammelt nok til at alt er automatiseret og streamlinet efterhånden. Jeg ved ikke hvad jeg taler om men jeg kan ikke forestille mig at der sker mange nye ting i brillesektoren. Fejlfindingen er færdig. Briller burde være faldet i pris for mange år siden, men det er de bare ikke. Det er virkelig et sted hvor mange almindelige mennesker (mig selv inkluderet, før jeg fik en laseroperation) bliver bollet økonomisk.

Comment on

Hvad får jer til downvote?

Jeg er ret liberal med upvotes (Især her ifht. reddit) fordi det viser lidt engagement og feedback til den der har skrevet om at det var et værdifuldt indlæg. Jeg downvoter næsten aldrig, kun når den gode tone fuldstændig er røget eller indlægget decideret er irrelevant.

Comment on

I dag er det Feddit.dks 3. fødselsdag 🇩🇰 🇩🇰 🇩🇰 🎉 🥳

Tillykke med dagen 🎂 Hvor gammel bliver du hvis man må spørge?

Og tak for feddit.dk selvfølgelig :) Du fik det op at stå på det helt rigtige tidspunkt må man sige ifht. den reddit exodus der var på tidspunktet. Har du fortalt historien om hvordan du fik den idé noget sted? Kunne være interessant læsning :) Går ud fra at du var interesseret i decentrale protokoller osv. et godt stykke tid før feddit.dk blev til :)

Comment on

God Jul

God jul gutter :) Jeg har ikke været her så meget for nylig men jeg sætter pris på at der er et godt fællesskab herovre når man bliver træt af tonen andre steder på nettet. Håber det fortsætter i 2024 uanset hvad verden bringer os :)

nyheder

Comment on

Der kan være udfordringer ved at udfase Microsoft i ministerium

"LibreOffice er et såkaldt open source-system. Begrebet dækker over, at systemet har en åben software, der er tilgængelig for alle brugere."

Hvis jeg ikke allerede viste hvad open source software er var jeg ikke blevet specielt meget klogere af den her sætning. Men det er måske svært at forklare ikke tekniske folk at kildekoden er åben og kan modificeres. Ved normale mennesker hvad kildekode er?

nyheder

Comment on

Milliardærs danske selskab fik skattesmæk på 1,4 milliarder kroner - nu opgiver staten at kradse pengene ind

Jeg er fan af at folk ikke har personlig hæftelse, men som en person fra Danmark som har firmaer her, så er skat den eneste som man ikke kan undgå regningen fra via konkurs (hvilket er fint). Derfor bliver man lidt arg nå udenlandske selskaber kan. Det er fair nok at man ikke prøver at hente pengene hvis det ikke giver mening, men det kunne være fedt hvis man kan lave en liste af de reélle ejere, som så ikke kan oprette selskaber i Danmark igen indtil regningen er betalt.