Spyke

Replies

nyheder

Comment on

De blev lukket for fire år siden af hensyn til folkesundheden. Nu skyder minkfarme op igen

For fanden. Jeg troede virkelig vi havde fået lukket ned for det her.

Dem der fik erstatning for 9 års omsætning er garanteret igang igen, bruger pengene på at stable nye farme op.

"De væsentlige købergrupper i dag ligger jo i Kina og i Rusland. De er simpelthen hovedmarkedet for pelsbeklædning. Og i de lande, der er dyrevelfærd ikke særlig højt på dagsordenen" - Åbenbart heller ikke i Danmark.

Forbyd det! Det er barbarisk og jeg kan ikke forestille mig at et flertal af danskerne er for det.

nyheder

Comment on

Undersøgelse: Butiksansatte oplever i stigende grad grænseoverskridende kunder

Reply in thread

Det må jeg sige jeg er ret uenig i. Fagforeningen udpeger en problematik, der forværrer butiksarbejdernes psykiske arbejdsmiljø, Dét i sig selv er godt. At sætte fokus på problemet.

De siger de ikke har en løsning, men foreslår nogle vedtag der måske kunne forbedre situationen (i.e. uddannelse af ledere og mere fokus på det).

Det er svært at forholde sig til din udtalelse hvis du ikke uddyber hvad du mener den egentlige årsag er.

Jeg er selvfølgelig enig i at en voksen person ikke skal være verbalt grov overfor en 13-årig. Tror aldrig jeg har oplevet at blive muggen på en medarbejder, til gengæld har jeg talt op et par gange hvis en kunde har været for grov (som i for lange køer, eller en betalingsterminal der driller) grundet noget der ikke er i medarbejderens kontrol.

Hvis det ikke er et kundeproblem at kunder er grove overfor ansatte, hvad faen er det så?

nyheder

Comment on

Undersøgelse: Butiksansatte oplever i stigende grad grænseoverskridende kunder

Reply in thread

Jeg er uenig i dit udsagn om at det ikke er et kundeproblem.

Skal vi være helt nøgterne, så er det ikke et kundeproblem, at nogle kunder er grove. Det er et problem for de ansatte, ikke for de kunder.

Udover selvmodsigelsen forstår ikke hvad du mener. Det minder lidt om victimblaming (i mangel på et bedre og mindre hysterisk ord). Hvordan er det den ansattes problem at en kunde har et problem med temperamentet?

Problemet er den bagvedliggende årsag til at nogle kunder er grove. Måske skulle jeg sige “de” bagvedliggende årsager, for der er jo ikke kun én, med mindre man groft generalisere…

Som er...? Jeg gætter på du mener at der er dårligere service, eller hvad?

Problemet er stigende og det er selvfølgelig ikke okay. Som artiklen hentyder til er der kommet en grovere tone overordnet, fra kunder. Hvad fanden kilden er, ved jeg ikke. Er ikke sikker på jeg er enig med deres sociale medier forklaring.

Men altså.. Hvis du ikke har tålmodighed til at stå i en kø eller vente på en medarbejder tjekker noget for dig, så sæt dog din kurv og pis af. Jeg forstår ikke hvorfor man skal lave en scene, og nedgøre et andet menneske på en måde der får dem til at bryde sammen. Man har nul empati hvis man opfører sig sådan og tror butiksmedarbejdere er sine undersåtte.

nyheder

Comment on

Børns Vilkår bad TikTok gribe ind over for videoer med store sår og guides til, hvordan man skærer i sig selv: Nu tager de sig til hovedet

En mindre followup:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/minister-har-faaet-nok-af-tiktok-decideret-ulaekkert-hvis-jeg-skal-vaere-helt-aerlig

Digitaliseringsministeren har nu tænkt sig at videregive det materiale, som Børns Vilkår har indsamlet og give det direkte videre til Europa-Kommissionen, der som følge af Digital Services Act har mulighed for at uddele bøder til techgiganterne.

Jeg håber, at der vil blive startet nogle sager op, og at man skruer op for bøderne. Det her er børn og unges ve og vel, som de er fuldstændigt ligeglade med på grund af profit, siger ministeren.

Comment on

'Det er jo kunstens ødelæggelse' - radiovært står ved sin dårlige lyttevane [1,5x hastighed på lydbøger og podcasts]

Jeg læste dette med en FireFox addon (Stutter) som hjælper med at speedreade ting, som dette. Jeg kører med 400 wpm og synes det er fantastisk. Hvis det virkelig er noget jeg vil dykke ind i læser jeg det normalt, selvfølgelig.

Jeg forstår ikke problematikken. Hvis folk fanger ting hurtigere end dig fordi de har vænnet sig til det, betyder det ikke nødvendigvis de misser noget eller at det rammer anderledes. Verden ændrer sig, folk vænner sig til nye ting - Kinda. (klodset formuleret) Podcasts har jeg aldrig prøvet på øget hastighed. Måske skulle jeg.

nyheder

Comment on

'Et fint stykke stort set uberørt kyst, som er ødelagt': Kystlandskab jævnet med gravemaskiner og bulldozer uden tilladelse [ved Vejle Fjord]

Reply in thread

Vi har talt med ejeren af det firma, der ejer grunden på 20.000 kvadratmeter. Han vil ikke interviewes om sagen, men afviser at have gjort noget forkert.

Det er det mest chokerende for mig. Du har fået fortalt det 2 gange. Det står i loven. Du har en hjerne (dog ingen fornuft, eller ekstrem arrogance). Hvordan kan man afvise ansvar og spille dum i sådan en situation? Christ mand..

Og helt enig. Vattet reaktion fra kommunen.

Comment on

[2023-12-08] Fri snak fredag

Reply in thread

Jeg flækkede begge øjenbryn da jeg var meget lille (hoppede ned af trappen og skallede et skoskab var et af dem). Jeg blev limet sammen og har absolut ingen frygt for læger eller nåle eller noget. Børn er ret solide, trods deres reaktioner.

Blev også sendt på skadestuen pg.a. jeg havde spist for mange rødbeder og tissede rødt engang. Mine forældre panikkede.

Jeg er sikker på jeg ville reagerer på samme måde med min egen søn dog! Du lyder som en god forælder!