Spyke
fedditdk·Feddit.dkbyfrank

Jeg vil gerne øve mig

Hej!

Jeg har boet i København siden 2024 og jeg kan tale en lidt danske. Jeg vil gerne øve mig!

Can anyone recommend video games with at least decent Danish options? I hear the LEGO games are good. Any genre :)

Tak!

View original on sopuli.xyz
feddit.dk

DR has a lot of both apps and shows for kids. I know it sounds stupid, but I read kid books when learning french and it worked well for me.

[edit] Duolingo is great at gamifying language learning!

7

Welcome, Frank.

I second this. "Børste" is a good character in the DR (app) universe.

3

Du kunne også prøve at se danske serier, der er mange på DRTV. De er gratis men man skal desværre oprette en bruger. Jeg tror dog kun man kan se med danske undertekster på de fleste af dem, så måske du skal være lidt bedre til dansk før det er en mulighed.

6
TDCNreply
feddit.dk

Eksistere Magnus og myggen stadig? Kan ikke huske at jeg har set dem siden windows XP var helt nyt.

7

Nok ikke, men det var lige det tætteste jeg kunne komme og mon ikke man med lidt snilde stadig kan spille dem i dag

5
farsinucereply
feddit.dk

Hvad bruger du til at afvikle spillene - DOSBox, ScummVM?

1

Jeg kan faktisk ikke huske det. Hmmm. Mon ikke det har været DOSBox. Men det kan jo komme an på en prøve.

3

Mit bedste råd til at lære nye sprog, er at snakke det. Jeg tænker bedste ide er at finde en god ven eller bare en tilfældig dansker du møder i spil, og snakke dansk med dem, imens i spiller sammen

Det er selvfølgelig super at spille spil med dansk tale/tekst!

3

You reached the end

Jeg vil gerne øve mig | Spyke