Spyke

Køretøjet er indsat for at støtte det civile beredskab.

Forventningen er, at soldaterne skal have hjælp af en civil, der kan trække deres køretøj fri fra sneen i grøftekanten.

Det svarer lidt til når task manager stopper med at virke i Windows...

14
feddit.dk

Gad godt se hvor stort et køretøj man skal bruge for at få den fri...

6
H2SO4reply
feddit.dk

Hvilket var hvad der skete! Haha! Hey, kan du ikke også sende næste uges lottonumre?

4
sh.itjust.works

Man skulle måske have beholdt et par M113'ere hist og her til sneberedskab? Hvis den var kørt i grøften var den også kommet fri igen.

4
feddit.dk

Det havde måske været en god ide. Men jeg tænker også at det havde været dyrt at holde dem kørende.

3
sh.itjust.works

Dyrt? ja bevares, det er det nok. Men når alternativet er at man ikke kan komme frem i sne, så må vi vel punge ud eller finde en anden løsning.

Måske det største problem egentlig er, at vi ikke kan bruge m113 i krigsindsatser. Så bliver det at holde mandskab uddannet på dem er også et problem.

3

Der er stadig mange der kører med M113. De blev mestendels opgivet, snarere end moderniseret, fordi Danmark skulle have et transporterbart ekspeditions-forsvar og Bjørnen sov.

2

You reached the end

Pansret militær-køretøj endte i grøften | Spyke