Reddit üzerinden buraya gelen arkadaşlar hoş geldiniz!
En yakın zamanda Reddit üzerindeki topluluğumuzu buraya taşıyacağımıza inanıyorum. Herhangi bir sorunuz var ise sorabilirsiniz.
En yakın zamanda Reddit üzerindeki topluluğumuzu buraya taşıyacağımıza inanıyorum. Herhangi bir sorunuz var ise sorabilirsiniz.
Bahsettiğimiz distopya büyük bir hızla geliyor. 3 ay içerisinde sosyal medya hesaplarımıza kimlik zoru ile gireceğiz.
Şimdi, evimde Xiaomi ax3000 routeri kullanıyorum. OpenWRT yükledikten sonra zapret, adguard ile birlikte modem bazlı dns bypass ve reklam engellemeye sahibim. Aynı zamanda DoH sayesinde SansürOnline'den bir nebze olsa dahi kurtuluyorum. Eğer ki ana modem olarak kullanmayı düşünüyorsanız fakat PPPoE bilgileri elinizde yoksa şöyle bir şey yapabilirsiniz:
1.Kablolama
Amacımız, modemin internete çıkış kapısına bilgisayarımızı bağlayarak modemi kandırmak. Modem internete bağlandığını sanıp şifreyi bize fırlatacak.
ISS'nin verdiği modemi tamamen kapatın.
Modemin WAN portuna (Genelde mavi veya kırmızı renklidir, fiber kutusundan gelen kablonun girdiği yer) takılı olan kabloyu çıkarın.
Kendi bilgisayarınızdan çıkan Ethernet kablosunun bir ucunu bilgisayarınıza, diğer ucunu modemin bu WAN portuna takın.
Bilgisayarınızda Wireshark'ı yönetici olarak çalıştırın.
Karşınıza ağ bağdaştırıcılarının bir listesi çıkacak. Buradan kabloyu taktığınız Ethernet kartınızı bulun ve üzerine çift tıklayarak dinlemeyi (Capture) başlatın. Ekranda rastgele paketlerin akmaya başladığını göreceksiniz.
3. Avı Başlatma
Wireshark kayıttayken, modemin güç tuşuna basıp açın.
Modem açılırken "İnternet" veya "WAN" ışığı yanıp sönmeye başlayacak. Bu sırada modem, karşı tarafta servis sağlayıcı var sanarak kimlik doğrulama paketlerini (Kullanıcı adı ve şifre) kablo üzerinden göndermeye başlayacak.
Yaklaşık 2-3 dakika bekleyin. Modemin internet ışığı kırmızıya dönse bile arka planda paketler gönderilmiş olacaktır.
Wireshark ekranında sol üstteki kırmızı kare butona (Stop Capture) basarak dinlemeyi durdurun.
4. Şifreyi Çıkarma (Filtreleme)
Wireshark'ın üst kısmındaki "Apply a display filter" (Filtre) çubuğuna şunu yazın ve Enter'a basın: pap || chap
Ekranda sadece kimlik doğrulama paketleri kalacak.
Protocol sütununda PAP (Password Authentication Protocol) yazan ve Info kısmında Authenticate-Request yazan satırı bulun.
O satıra tıklayın. Ekranın alt kısmındaki detay penceresinde şu ağacı genişletin:
Point-to-Point Protocol -> Password Authentication Protocol
Karşınıza iki değer çıkacak:
Peer-ID: kullaniciadiniz@superonline(Kullanıcı adınız)
Password: 12345678 (İşte gizlenen şifreniz!)
Bundan sonrasında kullanacağınız modem arayüzünden PPPoE ayarlarını girebilirsiniz.
Son zamanlarda yeni çıkmış olan Qwen3.5'in 9b ve sansürsüz versiyonunu kullanmaya başladım. Beklediğimden de başarılı çıktı. Sansür olayını tamamen kaldırmayı başarmışlar. Hatta öyle ki içerisinde ölüm, işkence vs. Geçen ritüel önerisi istediğimde dahi detaylı bir şekilde açıklamasını yaptı. Normal şartlarda tahminim 1-1.5 yıl içinde yerelde gpt4o seviyesinde modeller geleceğiydi fakat bu hıza bakılınca çok daha kısa süre içerisinde bu tip modeller çıkabilir.
Kendi rp chatbotumu kullanıyorum şu sıralar SillyTavern üzerinden. Mistral'in modlanmış Ai'leri gayet iyi çalışıyor. Aynı zamanda localde çalışan, çeviri için kullanılabilecek modellere de bakıyorum. Aralarından en iyi çalışanı sanırım meta'nın geliştirdiği nllb modeli en ideali. 3.3B bağlamıyla beraber sistemi de o kadar fazla yormuyor fakat uzun metinlerde kötü bir performans sağlıyor. Unsloth ile Fine-Tuning yapıp çatallayarak paylaşabilirim belki daha sonrasında.
Son dönemlerde bütün yapay zekaların(güncel olarak gemini kullanıyorum) pro modellerinde dahi kullanılabilecek token sayısı inanılmaz derece azalmış. Normalde 50-60 prompt girebildiğim Gemini pro, özellikle son haftalarda 10-15 promptta doluyor bu sebeple yerelde çalışan modelleri deniyorum.
Çatı akıyordu; herkes masasına bir kova koydu, kimse merdiveni alıp tavanı tamir etmedi. Kova taşıyanlar çoğaldıkça, tamir edenlere gerek kalmadı.
İyi akşamlar 🌑
Modem seviyesinde reklam engelleme, her ne kadar ihtiyacım olmasa dahi sqm ile paket yönetimi ve DoH ile müthiş kolaylık sağlıyor hayatımda
İnsanların belki de sadece bu sub için yeni bir platforma kaydolup zamanlarını ayırmasını sağlayacak ne vaat ediliyor? Daha temiz bir topluluk için geldik evet fakat sadece on beş kişiyle sınırlı kalmaması için neler yapılabilir? Merak ettiğim bir diğer konu da Reddit yerine Lemmy platformunun tercih edilmesinin sebebinin ne olduğu? Ben de sırf bu sub için hesap oluşturdum.
Sosyal medyalardaki son gelişmelerde yaşanacak olan şeylerin vahametini anlamadan "konfıor alanından" çıkmamayı mı tercih ediyorlar yoksa başka bir sebebi mi var?
Son haberlere baktığım zaman şunu idrak ettim. Cidden bu tür merkeziyetsiz olan sosyal mecralara kaymak en mantıklısı. Yasa son aşamada ve hayata geçirilmek üzere. Tahmin ettiğimiz gibi yaş doğrulamasını e-devlet ile gerçekleştirilecek(en azından aldığımız bilgiler bu yönde) yüz tanıma gibi sistemler olursa bypass edilebilir fakat e-devlet onayı gerekirse mecburi olarak vpn veya v2ray gibi sistemlere geçmemiz gerekecek gibi.
Nasılsınız dostlar her şey yolunda mı? Dökülün yorumlara