Qwen3.5 9b Kullanmaya başladım.
Son zamanlarda yeni çıkmış olan Qwen3.5'in 9b ve sansürsüz versiyonunu kullanmaya başladım. Beklediğimden de başarılı çıktı. Sansür olayını tamamen kaldırmayı başarmışlar. Hatta öyle ki içerisinde ölüm, işkence vs. Geçen ritüel önerisi istediğimde dahi detaylı bir şekilde açıklamasını yaptı. Normal şartlarda tahminim 1-1.5 yıl içinde yerelde gpt4o seviyesinde modeller geleceğiydi fakat bu hıza bakılınca çok daha kısa süre içerisinde bu tip modeller çıkabilir.
Evet katılıyorum, yapay zeka gelişim eğrisi isimli veya buna benzer bir grafik vardı. Her seferinde gelişim hızı katlanarak artıyor, oysa biz doğrusal düşünüyoruz ve hata ediyoruz.
Kesinlikle. Gördüğüm kadarıyla logarirmik olarak artıyor neredeyse. Adamlar qwen 0.8b parametre bile çıkardı inanılmaz birşey. Şahsen Meta'nın local llm'lerin önderi olacağını düşünürdüm fakat Alibaba yerinde durmaksızın fena halde gelişiyor.
Direkt qwen chat üzerinden kullanabiliyor muyuz yoksa lokale mi özel
Yerele özel.
Nasıl kullanacağım peki
LmStudio, ollama+openwebui gibi seçenekler var. Seçenek bol fakat hangisi daha kolaya gelirse onu kullanmakta fayda var. Lm studio otomatik optimizasyon yaptığı için diğerlerine göre daha hızlı veriyor fakat openwebui ile tamamen özelleştirebildiğin için o performansa yakın bir değer alabiliyorsun. Şu an aktif olarak SillyTavern üzerinde (worldbook, lorebook vs. Ayarladıktan sonra) normal sohbet botu olarak kullanıyorum fakat openclaw, zeroclaw gibi uygulamalar ile tamamen agentic bir kullanıma da sokabilirim.
https://venice.ai/chat
Bu website üzerinden kendi bilgisayarında çalıştırmadan kullanabilirsin. Giriş yapmanı önermem çünkü giriş yapınca sana limitler koyuyor. Sadece private+uncencored modelleri kullanmanı öneririm.
Teşekkür ederim hocam
Bilgisayarımın belleğini satın aldığım zaman deneyeceğim şu sansürsüz modelleri. Enteresan sorularımı cevaplar.
Sınırlarını bayağı zorladım, hepsine cevap veriyor.