Sub hakkında merak ettiğim bir konu
İnsanların belki de sadece bu sub için yeni bir platforma kaydolup zamanlarını ayırmasını sağlayacak ne vaat ediliyor? Daha temiz bir topluluk için geldik evet fakat sadece on beş kişiyle sınırlı kalmaması için neler yapılabilir? Merak ettiğim bir diğer konu da Reddit yerine Lemmy platformunun tercih edilmesinin sebebinin ne olduğu? Ben de sırf bu sub için hesap oluşturdum.
Reddit, Türkiye'de 5 Şubat 2026'da ticaret sicili aldı ama BTK temsilci şartlarını tam olarak karşıladığı tartışılır. Yine de reddit, Türkiye'de görünür hale geldi ve denetime bir adım daha yaklaştı. B1rturk, eski reddit grubu ise bu gelişmeden sonra riskli olabileceğini düşündüğü için sanırım Lemmy'ye geçme kararı verdi. Ben şahsen bu grubu takip etmiyordum ama açık kaynak ve özgür internete destek vermek açısından hem hesap açtım hem de grubu takip ettim. Bu platformda Türkçe içerik azınlığı olduğu için güzel de oldu. Yavaş yavaş aktifleşir umarım.
Amacımız o, fakat Kitlemizin çoğunluğu hala alışkanlıklarından vazgeçemiyor. Gerçi hoş, bu durum için onları da suçlayamıyorum.
Tueytz adlı kullanıcı güzel bir şekilde açıklamış.