Spyke

Replies

sweden

Comment on

Vad använder ni Chat-GPT till?

Reply in thread

Det funkar till enklare saker, men ber man den om för "svåra" saker börjar den hitta på funktioner som inte finns, eller använda argument fel, har jag märkt. Kan också vara svårt att märka det från början. Den är ju trots allt en avancerad probabilitets-motor, och kan faktiskt inte programmera :)

Comment on

Do not ask too much from AI

I have an alias, git yolo, that does 'git commit -a' with a message from whatthecommit.com, and pushes to master. Just add this to your ~/.gitconfiig and you too can live on the edge. yolo = !git add -A && git commit -m \"$(curl --silent --fail https://whatthecommit.com/index.txt)\"&&git push origin main

Edit: Added the alias.

sweden

Comment on

Svensk Lemmy-server?

Ska man hosta så bör man ju göra det i Sverige. Bahnhof har rätt bra priser av dom svenska om jag minns rätt sedan jag kollade detta senast. Men det är ju mycket dyrare än utlandet. En server med samma kapacitet som jag betalar 6 eur för hos Contabo kostar 900 SEK cirka hos Bahnhof :/

Comment on

So, this happened yesterday

Reply in thread

"They" are me in this case, no shops have any space right now. But I just had a look at them, and it doesn't look impossible... might be enough if I bang them a bit with a flathead, and then I can probably get them out with pliers. Finding imperial size hex bolts here in Europe will probably be harder 😃

Comment on

How do you choose?

One think to keep in mind is minimizing packing as well. You don't need a lot of storage space for clothes if you go to a camp site where you can wash your clothes, cook your food in a shared kitchen, or a hotel even.

sweden

Comment on

Svensk Lemmy-server?

Reply in thread

Jag kör inget tungt på min Contabo, bara lite Nextcloud, filserver och mail, så jag märker det förmodligen inte, men jag har hört samma av andra faktiskt. Sidan du länkade är ju bara poster där man använt "sweden" som tag... första resultatet är ett som uttryckligen säger att dom är rumänska :P

Jag gjorde en jämförelse i jobbet(som jag inte verkar ha sparat) av dom "större" hosting-leverantörerna i Sverige för ett tag sedan. Dock så tittade jag inte så mycket på pris, mer saker som om dom erbjöd någorlunda moderna OS, och om dom hade vettiga SLA-nivåer och så. Men det jag kom fram till var att det är riktigt dyrt i Sverige, om man ska köpa en VPS med vettig kapacitet.

Dedikerad host Hetzner är ju en lösning, men då är den inte i Sverige, och inte virtuell längre :)