Sådan mærkelig tid, der har stået meget på at skulle finde ud af. Hvilken vej kæresten og jeg skal, når vi står og gerne vil havde ham til Danmark. Så har gennem læst nyidanmark en del, synes bare ikke rigtigt nogle af mulighederne passer på vores situation. Det kunne selvfølgelig været meget nemmere, vis ikke Brexit'erne havde vundet for 7-8 år siden. Situation er sådan set han er ufaglært, men arbejdet størstedelen af sit arbejdsliv inden for cnc metal. Men de seneste par år, med tests af diamantbor til oile og gas. Samt vedligeholdelse og reparation af selvsamme maskiner. Mens situation fra min side af er 2 år førtidspension, snart 3 år. Efter at haft prøvet og gjort, alt jeg kunne på kontanthjælp inden da for at blive selvforsøgende. Basalt set alt jeg har arbejdet, kan samles til Ca. 2-3 sæsoner da jeg var ung ellers uddannelse og en masse frivilligt før jeg røg i kulkælderen i start 20'erne. Men når man så læser nyidanmark, så det som om jeg nærmest kun finder alt det vi ikke lever optil. Samt jeg rykket hjem til mine forældre, for snart 6 måneder siden, fordi jeg fik en ny nabo der var psykisk voldig og gjorde mig utryg. I den lejlighed, jeg boede i,hvor jeg havde boet i 8 år. Så i følge hjemmesiden, må man ikke bo hjemme hos ens forældre selvom det er et 175 kvm stort hus. Som er for stort til bare 2, derfor forslog de faktisk jeg bare flyttet hjem igen. Trods en alder af 30 år, når situation nu var som den var og sparet huslejen + udgifter ~ rundt regnet 5000-6000 kr sparet i totalen pr måned. Der betales trods alt, stadigvæk og meget insisterne fra min side til mad, samt jeg hijacket internettet - jeg er absolut ikke til 4/5g mobil netværk internet. Det skal helst være fiber, så man faktisk kan spille fx valheim og ark. Men føler det er godt nok opad bakke, med at finde rundt i reglerne også finde ud af, hvad vi skal gøre eller ændre på, for at det hele kan lykkes - helst uden, at jeg skal til at flytte igen. Med mindre han finder et job tilbud uden for djursland, der kan få ham herovre på arbejdsvisa.
Når jeg ikke lige har bøvlet med nyidanmark, godt gennemlæst uden løsning. Så har jeg haft godt gang i køkkenhaven, der er en masse til forspiring også jeg haft gjort et godt stykke af haven klar til kartofler. Kartofler er noget vi alligevel spiser en del af, så hvorfor ikke bare plante 15 kvm kartofler også se hvor mange vi får?