Spyke
feddit.dk

Jeg har langt om længe i går fået en afgørelse på en sag mellem mig og kommunen, som har ligget i Ankestyrelsen i snart 2 år.

Jeg vandt!

15
feddit.dk

💛 tillykke.

Jeg husker selv, da jeg vandt kampen mod kommunen (en af de første omkring socialpædagoger faktisk) kæmpe lettelse. Og jeg fil stadfæstelse på at socialpædagogisk arbejde kan give PTSD.

Vigtigt sag omkring BPA, sådan noget skal jo ikke videre! Stærkt for dig og senere andre der står i samme situation.

9
feddit.dk

Tak!

Det er desværre alt for ofte at BPA-ordningerne bliver til skydeskive. Det er også derfor jeg er glad for at vores nye regering faktisk agter at undersøge at flytte handicapområdet over i regionerne.

Jeg er glad for du fik din ret også! Sejt gået :)

7
feddit.dk

Ja, det var også igennem min sag det gik op for mig hvor modbydelig kommunernes jurister kan være. Siden har jeg aldrig tænkt to gange over at hjælpe de borgere jeg arbejder med, fx at klage eller hurtigere hente juridisk bistand.

Kunne godt forestille mig, at BPA også er en del af juristernes skydeskiver og sparekniv.

5
feddit.dk

Kontrakten med kommunen er bare ansat som pædagog ved Center for social rehabilitering. 😅. Ah opgaver har over årene spændt noget bredt, jeg vil selv kalde det superheltetræner for udsatte mennesker, i gamle dage hed det bostøtte pædagog/opsøgende pædagog.

4

Kan godt forstå det kan være hårdt til tider, men hatten af for at stå op hver dag og gøre en ekstra indsats for de borgere der ikke selv har ressourcerne til det! 🙌

2
Klorofylreply
feddit.dk

Tillykke med det :)

Kan du uden at doxxe komme ind på hvad det handler om?

6
feddit.dk

Tak! Det var en kæmpe lettelse.

Jeg har en BPA-ordning pga. et fysisk handicap. Kommunen prøvede at indføre nogle ret vilde restriktioner som betingelse for at jeg kunne beholde den, hvilket de ikke havde lovhjemmel til. Det var Ankestyrelsen heldigvis enige i :)

Og glædelig kagedag! 🎂

7
Klorofylreply
feddit.dk

Godt der er nogen der har overskud til at tage kampen op mod kommunerne når de forsøger at undvige for at spare penge. De kan godt være kyniske.

6

Alt for ofte desværre. Jeg havde også bl.a. min relevante handicaporganisation i ryggen gennem hele forløbet, det var en kæmpe hjælp. Men det gjorde alligevel at jeg gik ned med stress en periode.

4

Fri snak Farsdag.

I stedet for at købe et eller andet til grillen eller nogle øl til min far, så skal vi ned på en lille cafe og male en kaffekop eller et eller andet. Tager min ene søn med også, som godt kan lide den slags. Håber min gamle vil synes at det er hyggeligt. Nu må vi se.

Udover det er jeg også i gang med at migrere mere og mere væk fra Google. I den forbindelse har jeg i denne uge lavet et n8n flow til at kopiere min kalender over i mit nye selv hostede system.

15

Jeg sidder faktisk fast i Jobcentret, nu.

Min sagsbehandler nægter at hjælpe mig, og vil kun have mig ud i praktik. Der bliver henvist til dokumentation som hverken jeg eller hende har været involveret i. Jeg spørger om hun kan gøre noget ved det, hvilket hun ikke gider. Hun gider ikke at henvise mig til en anden person. Hun bringer førtidspension op, og skyder det direkte ned igen, som om det var der jeg vil hen. Vi ender faktisk med at jeg beder hende om at søge førtidspension fordi i det mindste kan jeg så snakke med en anden person.

Det bliver et sjovt møde. "Hej, jeg vil ikke have førtidspension, nu skal du lige høre..."

13

Jeg er en af de heldige, der har fri med løn i dag. Så om lidt går turen ind til byen, for at deltage i årets grundlovsmøde. I år får vi så nok besøg af en stor regnskylle undervejs :(

9
feddit.dk

Vi er ved at forberede til studenterkørsel, er der nogen der ved om den nederste vin er god, eller om vi skal gå efter den øverste?
Vi er 2. sidst på deres rute, så vi tænker at 1 flaske pr. person må være nok?

8

Den øverste kan lige gå an til en studenterfest. Den nederste ville jeg ikke serverer for min værste fjende.

9

Arhmen selvom der ikke står tilbud på den øverste, er det jo tydeligvis et drøngodt tilbud. Den går også bedre til kaviar og konfiteret Dodo. Hvis I køber 1½ per mand burde det gå. God fornøjelse med studenterne!

7

Så i går at Marjane Satrapi, skaberen af Persepolis, er død - tilsyneladende af sorg - kun 56 år gammel. Det gør mig overraskende trist. Nu vil jeg passende bruge demokratiets dag på at genlæse hendes opgør med det totalitære.

8

Foruden mit liv med børn og 2 til 3 kan mærkes, så går det rigtig godt her. Det er en smule hårdt lige nu, også da jeg er tilbage på min pind.

Jeg ser så meget frem til de borgere jeg arbejder med dår tandlæge!! Det bliver virkelig en game changer for os. Det fylder ofte meget. Dertil har jeg en forfærdelig sag med en borger der bliver smidt ud af sin lejlighed om to uger, pga en afgørelse i fogedretten, hvor "kommet frem" princippet vandt (at et brev er leveret med kvittering)... Det er bare frustrerende og tragisk for alle parter, hvorfor har udlejer ikke bare lige ringet? De har mit nummer, så kunne jeg have handler lang tid før.

Nuvel, en weekend hvor jeg har ondt af et menneske der kigger ind i hjemløshed. Igen, kun et år siden sidst. Øv.

8
feddit.dk

Der var en interessant artikel omkring Alders versification med E-boks vs AltID her i torsdags, men det ser ud til at den er blevet slettet. https://feddit.dk/post/22372066 Nogen her som ved hvorfor?

5
tonurreply
feddit.dk

Er det rigtigt at du skrev den @[email protected]? Jeg vil være super glad for hvis du er interesseret i at dele den igen. 😄

2

Ja, undskyld, jeg slettede den fordi jeg blev kontaktet af en som jeg tror var involveret i udviklingen af løsningen, og den person sendte et link til noget dokumentation som de påstod modbeviste mine påstande. Jeg var ikke interesseret i at sprede misinformation, så jeg slettede mit indlæg både her og på Reddit for at gå mere i dybden. Det viste sig at jeg kun havde taget fejl i forhold til hvor nemt det er at kopiere aldersbeviserne - muligheden for at tracke brugerne havde jeg ret i, selvom den dokumentation som personen sendte mig påstod det modsatte.

Jeg kommer til at lave en ny og mere detaljeret post snart!

2

Ah øv. Rimelig ærgerligt, jeg syntes at den gav noget til eftertanke, og ville have læst den igen.

3
feddit.dk

Hvad omhandlede det? 😊 altså foruden alders verifikation 😂

3
tonurreply
feddit.dk

Det var et write up af hvordan E-boks have implementeret Alders verifikation, om hvordan at det gav mulighed for at folk kunne spores ved at bruge den Alders verifikation implementering. Så vidt jeg husker, kom OP med et eksempel på hvordan at værtshuse kunne indføre en deny liste af kunder på tværs af hele landet. Måden der ville ske på, er hvis værtshuse krævede en alders verifikation ved indgangen, så kunne en scanning af dit alders bevis fra E-boks bruges til at identificere dig, da der er nogle metadata såsom et nummer, som ikke skiftes ved hver ny scanning. Så hver gang at jeg scanner dit alders bevis, så vil jeg få ét nummer tilbage.

Derudover skrev OP også omkring hvordan E-boks implementerede en standard ved at hardcode værdier, hvilket var rimelig sølle.

Til sidst lavede OP et edit som beskrev hvordan at det var gjort bedre i AltID appen, som han roste en smule, i hvert fald i forhold til E-boks.

Jeg vil være super interesseret i at læse den igen, hvis OP er villig til at dele den igen.

2
dollereply
feddit.dk

Ja, undskyld, jeg slettede den fordi jeg blev kontaktet af en som jeg tror var involveret i udviklingen af løsningen, og den person sendte et link til noget dokumentation som de påstod modbeviste mine påstande. Jeg var ikke interesseret i at sprede misinformation, så jeg slettede mit indlæg både her og på Reddit for at gå mere i dybden. Det viste sig at jeg kun havde taget fejl i forhold til hvor nemt det er at kopiere aldersbeviserne - muligheden for at tracke brugerne havde jeg ret i, selvom den dokumentation som personen sendte mig påstod det modsatte.

Jeg kommer til at lave en ny og mere detaljeret post snart!

2

Forståeligt, jeg ser meget frem til at læse din nye post! Du skal have mange tak for at gøre det, det sætter jeg virkelig pris på.

1

You reached the end