Spyke

Replies

suomi

Comment on

Onko r/suomen keskustelu siirtymässä tänne vai r/suomiavoimeen?

Tiesin että nuo Redditin muutokset koskettaisivat vain pientä osaa käyttäjistä (kolmannen osapuolen sovelluksia käytti melko harva), mutta onpa silti masentavaa nähdä miten vähän porukkaa tänne lopulta siirtyi vrt. tuo r/suomiavoin johon en ollut tätä ennen törmännytkään. Jotenkin harmittaa nähdä miten moni loikkasi saman tien korvaavalle subille, itse kun olisin mieluusti nähnyt useammankin subin ottavan r/suomen linjan ja pysyvän kiinni. No, jännä nähdä mitä siitä tulee jos yhteisö kasvaa, tällä hetkellä näyttää olevan vain yhden käyttäjän pyörittämä. r/suomen moderaattorit tekivät kuitenkin kulissien takana helvetisti töitä pitääkseen sivun tason korkealla.

Eipä siinä, omaan selaamiseen sopii tämä verkkaisempi postaustahti, mutta kyllähän täällä silti enemmän keskustelua mielellään näkisi. En usko että Sopulinkaan kasvu kuitenkaan pysähtyy, pikkuhiljaa tästä rakentuu suurempi yhteisö.

suomi

Comment on

”On keksitty, että työpäivä voidaan perua sateen vuoksi, jos on kevytyrittäjä”, sanoo juristi – huolestuttava ilmiö näkyy nuorten kesätöissä

Reply in thread

Kevytyrittäjyys on erittäin toimiva, kunhan ymmärtää mitä se tarkoittaa.

Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että kevytyrittäjyys on ihan hyvä juttu jos sen valitsee itse jahka on todennut sen omaan tilanteeseensa parhaaksi ratkaisuksi. Hälytyskellojen pitäisi soida jos työnantaja tarjoaa työsopimuksen sijaan artikkelissa mainittua toimeksiantosopparia kevytyrittäjäksi.

196

Comment on

I giggle every time rule

Reply in thread

I think a big problem is that most people who stumble upon posts from Vegancirclejerk are random non-vegans who see it in their feed. Is it even possible to exclude communities from the everything feed on Lemmy?

It's a shame because VCJ and VFCJ were my favourite communities on Reddit but the vibe on their Lemmy counterpart is not quite there yet. I just want my cruelty free echo chamber back dammit.

suomi

Comment on

Kannabiksen käytöstä mainitseminen intin terveystarkastuksessa

Reply in thread

Terveystiedoissa merkintä voi vaikuttaa ratkaisevasti jos alkaa myöhemmin esim. mielenterveys reistailla ja hakee siihen apua - vaikka siis vuosia myöhemmin. Kuulostaa lisäksi siltä että AP haluaisi palveluksen suorittaa, ja siihenhän tuolla voi olla suora vaikutus. Ainakin sivarin puolella (joskin toistakymmentä vuotta sitten) minkäänlainen maininta huumausaineiden käytöstä terveystarkastuksessa johti automaattisiin C-papereihin, luulisi että intissä on vielä tiukempi seula.