Nope, bara tvärtom. Finns många ställen som INTE tar kontanter, små butiker, vissa kassor på min Willys, SL bussar osv. 😆
Anekdot:
När Swish kom så hade jag ett samtal med min morfar. Han argumenterade för att ingen bonde skulle komma o dra upp din bil om du försökte swisha honom pengar, men alla tar emot kontanter. Men som landsbygds bo kan jag meddela att han hade fel, grannbönderna här säljer ägg o allt möjligt på sina gårdar, och dom vill INTE ha kontanter längre utan ber om Swish 😁
Att tillägga är ju dock att swish inte riktigt är samma sak då det inte används utomlands på samma sätt, så turister osv kommer inte ha tillgång till det.