Spyke

Replies

memes

Comment on

Good, you're finally awake.

we need to set an instance/community in his name that documents all the greed aspects of internet companies and the sustainable and user friendly alternatives to fight those: like firefox is to Chrome, invidious, odysee, the fediverse, vpns, alternatives to isps (?) , i2p and p2p, Libgen, Anna's archive ...

main

Comment on

Has anyone else been reading linked articles more often on Lemmy?

tbh the quality of posts here are in a league of their own. 4 years ago i used to browse reddit and had to filter almost all subs to find some meaningful content. idk why people here are hyped over lemmy's user growth. if the sum of major lemmy instance users add to 1 million, we should probably limit singing up to the next 9 million or something. reddit users count as much as 400 million. the 390 million left should stay there or something.

Comment on

A vos posts !

est ce que poster des articles d'un peu partout peut aider ? la plupart des fois c'est des posts où on essaie de se renseigner ou demander un avis..ça va prendre du temps pour arriver à ce stade je crois

france

Comment on

L'état de /r/france

il faut que l'admin de c/france veille à la croissance de sa communauté. si on remarquait une augmementation du nombre d'inscriptions avec une augmentation des postes/commentaires de qualité médiocre, c'est un signe que la communauté commence à être infesté par des mauvais utilisateurs. de ma part je signalerai tout profil douteux et j'éspère que ceci deviendrait un effort collectif.

france

Comment on

Bienvenue sur [email protected]

Reply in thread

je me rappelle un mod de r/france qui a mentionné kbin, mais il n'y a que du polonais dans cet espace. les mod peuvent influencer le choix de la communauté et ça rendra (potentiellement ?) leur tâche de modération ici plus convenable. aussi jerboa ressemble trop l'appli tierce sync, si ça dirait aux utilisateurs.