I programmet nævner de bare at de gør det, ikke hvordan
Der er "velfærdssvindel", hvor kommunerne betaler bostederne for en ydelse som ikke bliver leveret.
Bostedet får penge alt efter borgerens behov, men de opfylder ikke behovet. Der findes dokumentationskrav og kontrolbesøg, men der kan alligevel gå lang tid før det opdages.
Sagen her involverer også hvidvaskning og svindel med moms.
Det ville jo se mærkeligt ud hvis de blot hævede pengene fra velfærdssvindlen til sig selv, så i stedet betaler de for fiktive ydelser og trækker momsen fra, så det ser mere ægte ud.
To af dem er blevet varetægtsfængslet https://www.dr.dk/nyheder/seneste/direktoerer-varetaegtsfaengslet-i-sag-om-millionsvindel-paa-bosteder
Det var vel det der blev nævnt som "fidus" i den sorte svane
Hvad for en fidus? Har ikke set programmet.
I programmet nævner de bare at de gør det, ikke hvordan
Der er "velfærdssvindel", hvor kommunerne betaler bostederne for en ydelse som ikke bliver leveret. Bostedet får penge alt efter borgerens behov, men de opfylder ikke behovet. Der findes dokumentationskrav og kontrolbesøg, men der kan alligevel gå lang tid før det opdages.
Sagen her involverer også hvidvaskning og svindel med moms.
Det ville jo se mærkeligt ud hvis de blot hævede pengene fra velfærdssvindlen til sig selv, så i stedet betaler de for fiktive ydelser og trækker momsen fra, så det ser mere ægte ud.
Det er så træls og lavt.
Er dog nysgerrig på hvilket firma der drejer sig om.
Ikke bekræftet så ren spekulation, men det lyder jo som det her: https://www.altinget.dk/artikel/koebenhavn-er-storkunder-hos-svindelmistaenkt-botilbudskoncern
Altså https://lata.dk/
Tak for Sherlock arbejde :)