Spyke

Replies

sweden

Comment on

Regeringen analyserar dom – vill skydda monopolet

Tror att folks inställning till monopolet beror väldigt mycket på hur frågan formuleras.

Jag är för systemet eftersom jag misstänker starkt att utbudet skulle försämras radikalt i mindre befolkade landsändar.

Men jag är för gårdsförsäljning, bättre öppettider och web-beställningar. Och för den delen så går idén om systemet emot mina liberala principer men principer kan man tumma på ;)

sweden

Comment on

🎉 500 lämlar 🎉

Jag är banne mig ingen lemmel! Jag är en... eh, fasiken. Kbin har ännu sämre potential att få till vettiga "smeknamn" än lemmy.

Vem måste vi bråka med för att kunna tagga våra inlägg med "svenska" förresten?

kbin

Comment on

The demographics of Kbin | Survey

I feel like separating gay and lesbian instead of just saying homosexual is cluttering things up. And idk, bisexuality is a thing?

Edit: also, political leanings become somewhat nefarious when I don't know if you're speaking in "American terms" or not.

sweden

Comment on

Nu när alla börjat bojkotta Mondelez iom att de fortfarande handlar med Ryssland, varför bojkottas inte också Nestle likadant? de handlar med Ryssland även dem...?

Jag tänker att det är lättare att ta en sak i taget istället för att börja bojkotta allt samtidigt. Som att gå från soffpotatis till tränings-ess utan att skada sig.

Men det finns en app som heter "Push to leave" som man kan skanna sträckkoder med för att få upp yale's betyg/genomgång av hur företaget sköter sig visavi Ryssland. Eller, användarlänkade källor, lite dåligt med svenska märken eftersom appen är polsk men det kan vara värt att kika (och bidra).

sweden

Comment on

🎉 500 lämlar 🎉

Reply in thread

Det ser likadant ut på den fronten både i kbin vs lemmy vad jag kan se. Så det är kanske hela till devs i respektive ställe. Och de har kanske större bränder att fixa ;)

Sen så har jag inte upptäckt ett språkfilter eller dylikt så funktionaliteten av språktags är nog låg.

sweden

Comment on

*Permanently Deleted*

Exemplet de tog upp var ju att barnen ville äta sig mätta på pannkakor (som var begränsade) och inte den tillhörande ärtsoppan. Däremot håller jag med om att det borde ha komplettas med säg oändligt med knäckebröd som väl alla i svenska skolan utsatts för. Det fanns bevisligen mer mat...

(även om jag nog valde att vara hungrig framför ärtsoppa och det är inte oviktigt att maten är aptitlig för barn - men hade jag fått bestämma själv hade jag nog fått skörbjugg)

Det andra exemplet var vegetarisk mat med låg mättnadskänsla, och det känns som det kommer från alla miljömål mm. Inget fel om man väljer det, men en vuxen som gör det kanske käkar mer i mellanmål tex.

Comment on

*Permanently Deleted*

Reply in thread

If you just wanted to avoid the "log in to see more" I'd recommend nitter, it scrapes Twitter and skips all those annoying things.

But alas, for now at least Twitter broke nitter by requiring ppl to log in to even read tweets. Hopefully that'll be fixed?