Spyke

Replies

nyheder

Comment on

Morgenpost fra Europa: Hummelgaard forsvarer, at Danmark arbejder for 'chatkontrol'. Men han vil hverken kalde det 'chatkontrol' eller 'overvågning'

Der er ikke tale om, at danske myndigheder skal ind og overvåge, og der er ikke tale om, at EU-myndigheder skal foretage overvågning

Enten lyver han fuldt bevist om sine handlinger, eller også er han for dum til at forstå det.

Jeg tror, vi er nødt til at holde fast i, hvad det handler om. Det handler om ... børn

Siger Peter mens hans næse gror evigt længere.

finans

Comment on

Hvilke europæiske papirer investerer I i?

Jeg solgte alle mine ETF'er (mange tech, USA, etc.) og har fordelt det på danske medicinalvirksomheder (Novo, ALK, Ambu, ...) og europæiske forsvarsaktier (Saab, Rheinmetall, BAE, Hensoldt, Kongsberg, ...).

Jeg har ikke længere ETF'er, da gebyrerne er for høje. Jeg finder bare inspiration igennem ETF'erne og køber aktierne selv.

Comment on

Hjælp til at få boligforening væk fra Facebook

Mange kommer med forskellige tech løsninger. Men må faktisk (som cand.scient. datalogi) sige at det er befriende at bo i en ejerforening uden en Facebook side. Mest fordi en FB side gør vejen til Lottes brok meget kort. Og det er ingen tjent ved.

Hvis ventetiden føles for lang, så kan du evt. melde dig som administrator på FB siden? Alternativt "nedgradere" det hele til opslagstavler og breve?

nyheder

Comment on

Jørgen Skouboe stopper på Nak & Æd – men programmet fortsætter

Reply in thread

Jeg har set alle sæsonerne, og synes selv jeg er rimelig pragmatisk omkring det. De skal ikke finde en der "erstatter" Jørgen, de skal finde en, som vil gøre det til sit eget. Eller bare lukke programmet og lave en nyt jagt og natur program med nyt format... De har trådt en smule vande med at finde nye dyr, så måske er det tidspunktet til at ændre lidt på tingene.

nyheder

Comment on

Plantebøffer må ikke længere hedde plantebøffer. I hvert fald hvis det står til Europa-Parlamentet

Reply in thread

Nu gør jeg mig selv upopulær, men det handler jo om at man i årtier har skulle holde industrien i skak med at levere produkter af lav kvalitet. Tænk f.eks. "juice" som kun må indeholde frugt. Hvis man lod erstatninger komme ind, vil det hurtigt snige sig ind alle steder. Eller "ost" som kun indeholder 20% ost istedet for 100%.

På samme måde, bliver man nødt til at slå en streg, så oksekød ikke bliver cuttet med andre ting. Forestil "oksekød", som er halv-halv erstatningsmateriale. Det kan godt være nogens politiske holdning siger det er en god ide at spise mindre oksekød, men det er ikke godt for nogen, at produkter ikke har en klar definition.

europe

Comment on

EU Parliament votes to restrict 'steak' and 'burger' labels to meat only

Reply in thread

This is EU-wide, not just how good your local options are.

Also, this would otherwise be an open door to degrade your meat-eating products. In Denmark (and I guess EU), we'd been fighting for "cheese" to only be made of 100% cheese, or "juice" being 100% fruits. If you start to allow some of these ultra-processed foods being labeled as something vaguely like meat, everyone will suffer from falling food quality, as these products will sneak their way in.