Comment on
You will never be bitchless if you are your own bitch - Buddha
Time traveled just to go fuck yourself
Comment on
You will never be bitchless if you are your own bitch - Buddha
Time traveled just to go fuck yourself
Comment on
Veganism is Leftism
Reply in thread
Maybe you should care about animals? If it's morally defensible to abuse whom you don't care about, then all anyone has to do is not care about you to be free to abuse you.
Comment on
Mikä on mielestäsi maailman vaikein tai raskain työ?
Mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen, niin vaikein varmaan joku peruskoulun opettaja. Miten pitää 30+ kersaa rauhallisena, tai luoja paratkoon vielä saada ne kiinnostumaan aiheesta, puhumattakaan vanhempien kanssa mahdollisesti tappelemisesta. Opetuksen eli työn tulos ja onnistuminen on kuitenkin niin konkreettisesti mitattavissa, toisin kuin nyt vaikka joku presidenttiys.
Comment on
guess which one is the troublemaker
All of them. They are such cute nuggets 😍
Comment on
Lukijalta | Sisäilman tulee olla yhtä puhdasta kuin vesijohtoveden
Ihan validi pointti, ja toivon kuulevani aiheesta vielä tulevaisuudessa lisää. Itse koen lukeneeni paljon ristiriitaista juttua siitä, mikä hyvä ilmanvaihto oikeastaan on. Koneellisella ilmanvaihdolla voi käsittääkseni tulla levittäneeksi esim eristeiden partikkeleita ynnä muuta pöllyävää epäpuhtautta huoneilmaan, jota ei välttämättä silmällä näe mutta saattaa aiheuttaa oireilua. Samaten jos tuloilmaa lämmitetään paljon, se myös kuivuu. Toisaalta painovoimainen ilmanvaihto ei välttämättä toimi tarpeeksi hyvin. Ikkunoita avaamalla saa tietysti hyvän tehostuksen, mutta lämmityskaudella niitä ei ainakaan sovi pitkiksi ajoiksi jättää auki.
Comment on
Veganism is Leftism
Reply in thread
Some rich doof will think "workers are just workers, they don't deserve the same consideration educated people do". How would you argue against this logic? Because it's humans? But humans are also animals, how can we arbitrarily exclude ourselves from that group?
Comment on
Onko r/suomen keskustelu siirtymässä tänne vai r/suomiavoimeen?
Kuten tällä on jo mainittukin, keskustelijoiden määrä ei ole itseisarvo ja toisaalta uusi ponnistus antaa myös mahdollisuuden kehittyä yhteisönä. Iso kommenttimäärä ikävä kyllä tuppaa typistämään keskustelua, koska kukaan ei jaksa lukea ajatuksella montaa kommenttia ja sitten vaan upvotetaan jotain parin lauseen julkaisuja tai vitsailemaan tulleita. Ehkä siis oli aikakin hieman karsia jäsenmäärää, ja itseäni kiinnostaa enemmän periaatteellisten ihmisten näkemykset asioista, jos ja kun nyt kerran täytyy valita. :-)
Comment on
How would it be thought good to continue the same use of animals?
Reply in thread
The argument has always been precisely to re-examine what we believe is morally justifiable. It's no surprise that someone who supports animal agriculture finds it morally plausible - it would be stranger if they didn't find it morally plausible while continuing to support it. People make loads of arguments in favor for continuing to consume animal products, but the most revealing question is - what if all animal products tasted like sand? Does any of the claimed nutritional value arguments or tradition or w/e really feel well argued if you are defending something that both tastes incredibly bad, and is as harmful as animal agriculture is?
Not all land can indeed grow crops, but hysterically much more fertile land is wasted on animal agriculture. Pointing out marginal factors like they paint the whole picture is misleading.
Comment on
Pyöräilykypäristä kokemuksia
Reply in thread
Jes, ja kiitokset kokemusten jaosta! Tämä tekee toiveikkaaksi. Ja kiva kun mainitsit merkkejäkin. Hinta ei tosiaan tule olemaan tässä hankinassa kovinkaan painava kriteeri. Harkitsin jossain vaiheessa sellaisen useamman sadan euron "hupun" hankkimista (jonka pitäisi aueta pään suojaksi jos pää meinaa kolahtaa johonkin), mutta koska en ymmärtänyt alkuunkaan miten se edes voisi toimia, en uskaltanut siihen rahojani laittaa.
Comment on
Onnellisuusprofessori Markku Ojaselta tärkeä muistutus työelämään: ”Jokaisella on oikeus arvokkaaseen kohteluun”
Mielenkiintoinen aihe!
Nykyisessä työssä palkka on hyvä, tehtävät mielenkiintoisia ja työkaverit vähintään ok, muutama oikein hyväkin tyyppi. Johtamista ei sitten taas ole oikeastaan missään muodossa, koko portaikon pituudelta käsien levittelyä, vastuun pakoilua, "no mutkun ei kukaan ole mua käskenyt tekemään". Tuo puuttuva johtaminen kerää paljon risuja ja on varmasti yksi suurimmista syistä, miksi työpaikallani on kohtuullisen suuri vaihtuvuus alussa mainituista hyvistä puolista huolimatta. Itse kuitenkin arvostan sen mukana tulevaa vapautta hoitaa tehtäviä niin kuin itse koen järkevimmäksi. Aiemmin tullut tehtyä töitä firmassa, jossa kaikki oli ennalta suunniteltu ja aikataulutettu => kaikki kusi koska parhaallakaan suunnittelijalla ei ole kristallipalloa. Voi sitä vapauden tunnetta kun ei ollut enää ketään kyselemässä, miksi on tehty eri tavalla kuin piti, mikä kestää ja joko kohta on valmista.
Comment on
The orange man questions working on a Sunday
"How did we come to this"
Comment on
Dataset confirms that a vegan diet is dramatically better across a range of environmental measures
Reply in thread
That would be nice, but in a democracy, no one is going to vote to inconvenience to themselves. We have to find motivation by other means than being forced, or we will create a society where nothing good happens without being forced to.
Comment on
Drink up
Reply in thread
I prefer to have my daily white bone support in the form of cocaine!
Comment on
y2redo
Reply in thread
So much this 😭
Comment on
Nykyajan "pikaliimat"
Reply in thread
Kiitos vinkistä! 😊 ainakin tuolla k-raudan sivuilla onkin melkein kaikkien pikaliimojen kohdalla maininta, ettei pure polyeteeniin ja polypropeeniin. Tuohon mainintaan en muista törmänneeni ennen, voi toki olla että huolimattomasti olen tuotekuvauksia lukenut tai se on löytynyt jostain ihan pikkupräntillä. En myöskään tiedä yhtään, onko pp ja pe tavallisia muoveja muussa kuin pakkausmateriaaleissa, jos on niin silloin voisi toki olla niinkin, että olen sattunut yrittämään juuri kyseisten muovien liimaamista.
Comment on
Mielenosoittajat tunkeutuivat Ruotsin lähetystöön Irakissa ja sytyttivät sen tuleen – Suomen suurlähetystö evakuoitu
Reply in thread
Tuolla logiikalla ei kannata koskaan tehdä mitään, koska jossain joku pitää sitä huonouden esimerkkinä. Jos kirjan polttaminen - massakopioidun sellaisen - saa ihmiset tuollaisen raivon valtaan, niin niitä olisi kyllä hyvä polttaa enemmänkin. Ihan sama mikä kirja.
Comment on
Mielenosoittajat tunkeutuivat Ruotsin lähetystöön Irakissa ja sytyttivät sen tuleen – Suomen suurlähetystö evakuoitu
Reply in thread
Niin, voihan tuo koulutuskin tapahtua heidän ehdoillaan vahvistaen heidän näkemystään mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Tässä tapauksessa kyse on siitä, että harmittomaan tekoon vastataan väkivallalla. Ei silloin sovi antaa väkivallan voittaa.
Comment on
WomensStuff weekend positivity...what item in your house makes you happiest?
Lemon essential oil for removing stickers.
Comment on
How would it be thought good to continue the same use of animals?
Reply in thread
Because replacing animal products with plant products is so very easy. 🙂 I think of it as minimal effort for maximum difference. Concerning other domains where we also choose pleasure over consideration, I would argue the "other options" are not so readily available.
Comment on
Tällaisia ovat Helsingin uudet vuokrankorotukset [korotus keskimäärin 12%]
Yhtään vähättelemättä sitä ahdinkoa, mitä nämä vuokrankorotukset aiheuttavat, niin todella vähän näkyy puhetta siitä, miten nämä uudet korotetut vuokrat suhteutuvat ei-tuettujen asuntojen vuokriin. Mielestäni se on kuitenkin se keskeisin kysymys. Hekan tarkoitus on tarjota yleiseen vuokrien tasoon nähden halvempaa asumista, eikä sen voida nähdä olevan immuuni vallitsevalle taloustilanteelle. Joko olen missanut jonkun oleellisen tiedon tilanteesta, tai sitten tässä vieritetään kohtuuton syyllisyys Hekan harteille siitä, että asumisen hinnat ovat kaikkialla kallistuneet.