Spyke

Posts

arkisuomi·Arkisuomibylexaflexa

Pyöräilykypäristä kokemuksia

Olen suurimman osan elämästäni pyöräillyt ilman kypärää, koska käyttämäni kypärät ovat vieneet pyöräilykokemuksen vapauttavasta ja nautinollisesta liikunnasta ahdistavaksi tuskailuksi. Rakastan viilentävää tuulahdusta hiuspohjassa yhtä paljon kuin vihaan styroksin alla hiestä märkänä valuvaa hiuspohjaa. Välillä käy kuitenkin mielessä, josko surkeat kokemukset olisivat vain johtuneet huonosta kypärästä.

Mainittakoon, että potan alla tosiaan muhii pitkähkö letti. Jos ulkonäkö sallisi ajaisin mieluiten mokomat heinät päästä pois, mutta se ei nyt tule kyseeseen.

Onko sopuleilla hyvistä pyöräilykypäristä mitään kokemusta? Paraneeko vaihtamalla, vai onko suurimmat erot pelkästään hinnoissa? Käyttämäni kypärät ovat olleet kesämallia kaikki, "tuuletusrakoineen". Työmaakypäräkin on kokemukseni mukaan tuulettuvampi.

View original on sopuli.xyz

Nykyajan "pikaliimat"

Olenko ainoa, jolla korventuu päreet nykyisin saatavilla olevien pikaliimojen kanssa? Luotin aikoinaan 3M:n pikaliimaan, jota sai vähän sieltä sun täältä, joten hirveän laajaa kokemusta ei noista "menneen ajan" liimoista ole. Kuitenkin varmaan viimeiseen viiteen vuoteen ei ole tuota enää mistään löytynyt, ei edes mistään nettikaupoista, että voisi tilata. Niin tässä olen yrittänyt löytää jotain korviketta tilalle, ja taas vaihteeksi tulee olo, että helpomalla pääsisi kun ampuisi itseään päähän. Niin montaa eri liimaa ja merkkiä olen kokeilut, eikä saatavilla olevista liimoista ole mihinkään muuhun kuin sormien yhteen liimaamiseen, eli ihoon kyllä puree. Haluaisin vain nopean liiman muoviosien, puun, kiven, pahvin yms liimaamiseen. Esim. Loctite myy montaa eri cyanoakrylaattiliimaa, mainostaen, että se liimaa kaikki materiaalit, vaikka omien kokemuksien mukaan ei liimaa mitään ilman että pidät puristuksissa yli 24h, ja jälkikin on ihan kamala.

Tietääkö joku, onko tässä jotain uusia ihmellisiä säädöksiä takana, joiden ansiosta ei kuluttajille saa myydä enää toimivia liimoja? Onko kenelläkään viimeaikoina ollut käytössä jokin toimiva pikaliima, jota voisi suositella?

View original on sopuli.xyz

You reached the end