Spyke

Posts

sweden·Swedenbylambipapp

jag saknar gamla XXL

Som titeln säger. Ända sen fraser group köpte ut de andra ägarna av sportvaruhus-kedjan XXL så har jag märkt en tydlig försämring av kampanjer och utbud.

Hela charmen med XXL var att jag kunde hitta guldkorn på rabbat som fick mig att spontan shoppa outdoor-saker till bra pris.

Ungefär samtidigt så lämnade decathlon Sverige. Nu finns det inget alternativ längre om jag vill ha bra grejer som inte kostar som de gör på Naturkompaniet

Har ni några guldklimpar eller kanske lite tröst?

View original on lemmy.world
sweden·Swedenbylambipapp

Clas Ohlson gör miljardvinst, sänker ersättningeb för anställda

Clas Ohlson gjort en vinst på 1,2 miljarder kronor i senaste bokslutet. Företagets vd, Kristofer Tonström, har inte fått känna på några tuffa tider. Förra året fick han sammanlagt 20 miljoner kronor i lön och ersättningar.

Tidigare i höstas meddelade ledningen att de vill slopa den förhandlade provisionen och ob-tilläggen som lagerarbetarna haft under lång tid på Clas Ohlson. I stället vill företaget ersätta den med en bonus de själva bestämmer över.

För vissa lageranställda innebär förändringen upp till 10 000 mindre i lön per månad.

Beslutet kom med ett ultimatum. Antingen accepterade de anställa de försämrade villkoren – eller så hotas de om uppsägning.

Bojkott!

Clas Ohlson gör miljardvinst, sänker ersättningeb för anställdahttps://www.aftonbladet.se/ledare/a/ArzMkn/clas-ohlson-anstallda-vittnar-om-dystopisk-arbetsmiljo-lonesankningar-trots-miljardvinstOpen linkView original on lemmy.world
linux_gaming·Linux Gamingbylambipapp

CS2 on KDE plasma goes black for a few seconds

Hello,

I tried to jump over to KDE from gnome yesterday and have experienced a lot of issues in CS2. Maybe I am missing some shared libs or anything, if you know of fixes to the following issues I would love to hear them :)

  • Every so often my screen goes black while playing cs2. It remains black for a few seconds before coming back alive.

  • My KDE panels are appearing Infront of CS2 every time I alt tab and the only way to fix it is to go into settings and go > Windowed > back to Fullscreen.

I am running endeavourOS Nvidia 545.29.06 on a GTX 1070ti

Thank you

View original on lemmy.world

You reached the end