Comment on
Nu när vi har vandrat vidare till grönare betesmarker, är det dags att ta farväl till Herr Boll och välkomna en ny fredagsmaskot?
Eske teske tä, det är fredag mina vänner!
Comment on
Nu när vi har vandrat vidare till grönare betesmarker, är det dags att ta farväl till Herr Boll och välkomna en ny fredagsmaskot?
Eske teske tä, det är fredag mina vänner!
Comment on
Svenska alternativ på Lemmy?
Det finns, såvitt jag vet, finns en aktiv “Svensk” instans:
Dessutom finns det två “communities” pa andra instanser:
Det är beroende pa vad folk vill ha. denna community verkar mest besökt och aktiv. Men det är ju som sagt “bara” ett community på en global instans. Vilket har sina fördelar och nackdelar.
Jag personligen tycker att feddit.nu hade passat bäst, då det är en egen instans. Där kan vi en Sverige/svenskt språk/svensk kultur-relaterad instans som så många andra länder har. Där kan vi då skapa diverse communities efter smak och intresse.
Comment on
Svensk Lemmy-server?
Det finns en ny aktiv svensk lemmy server: https://feddit.nu/
Där skulle vi kunna bygga upp en ny sweddit. Det måste bara komma folk dit 🙂
Comment on
Den nya plattformen för Svenskar reddit avhoppare! Arga anonyma lappar till reddit?
Det finns en svensk lemmy instans https://feddit.nu/ där vi försöker bygga ett svenskt community nätverk.
Comment on
Välkommen till c/Sweden
Reply in thread
Det finns olika instanser (servers) som t.ex denna (lemmy.world) eller helvetet.eu. Dessa instanser har olika communities som denna (sweden) eller Sverige på helvetet.
Communities (vi behöver ett bra svenskt ord) kan du bara skapa trådar.
På en instans kan du skapa olika communities för olika intresse.