Spyke
Kumareply
lemmy.world

Annars är ju c/unket nästan lika bra som r/unket. Iallafall när man säger det med ett s haha

7
lemmy.world

Finns inte särskilt mycket här än så vitt jag vet. Finns någon Sverige också, så man får väl hålla koll var folket hamnar och köra på det framöver.

5
0485reply
lemmy.world

Mitt försök med Sweden var att samla folket på ett och samma ställe. Vi får se om det blir så eller ej.

10
Zeroreply
lemmy.world

Bra initiativ. Du får kanske försöka samarbeta med skaparna av de andra senare och välja en som man försöker samla alla användare på!

5
Kumareply
lemmy.world

Har du haft någon kontakt med r/Sweden? Dom kanske skulle vara intresserade

4

Ingen kontakt ännu. Möjligt att det sker efter blackouten.

7

Det finns, såvitt jag vet, finns en aktiv “Svensk” instans:

Dessutom finns det två “communities” pa andra instanser:

Det är beroende pa vad folk vill ha. denna community verkar mest besökt och aktiv. Men det är ju som sagt “bara” ett community på en global instans. Vilket har sina fördelar och nackdelar.

Jag personligen tycker att feddit.nu hade passat bäst, då det är en egen instans. Där kan vi en Sverige/svenskt språk/svensk kultur-relaterad instans som så många andra länder har. Där kan vi då skapa diverse communities efter smak och intresse.

5

You reached the end

Svenska alternativ på Lemmy? | Spyke