Spyke

Replies

autism

Comment on

"You're just high functioning!"

A more generic and neutral way to make this distinction is low needs vs high needs (low need being roughly same as high functioning).

Many people get upset when claims are made about intelligence. This alternate naming sidestep the problem.

autism

Comment on

Respect

Reply in thread

It's not a bullshit rationalization, she's absolutely right. And given her level of analysis, if her parents have a legit reason to ask her to fix her behavior they just have to say the actual thing instead of relying on trite bullshit.

autism

Comment on

C'est la vie de l'autiste

Native French speaker here - "C'est la vie autiste" would work better I think.

"C'est la vie de l'autiste" would mean "This is life for the autists" - which, to me, has a slurry connotation.

"C'est la vie autiste" would mean "This is autistic life"

autism

Comment on

Respect

Reply in thread

To me it depends on the context. In a new job, I take a humble stance and repeat to myself:

  • I don't know the full context
  • I don't know who is smart and and who isn't
  • I have my own biases

And I just work according to instructions assuming the higher up's have a roughly good idea what they are doing.

After a few months, you can start understanding the broader context and spot some mistakes. Then you can start making suggestions.

quebec

Comment on

Quelles sont vos découvertes culturelles quebs des derniers mois?

Je viens vers toi (Noovo) ont vraiment eu une bonne deuxième saison. Les chakras avaient une meilleure dynamique que l'an dernier. Toujours un bon moment.

La Candidate (Tou.TV) était vraiment excellent. Dommage qu'ils renouvellent pas pour une 2e (apparamment que filmer au parlement était trop cher/complexe), mais la saison 1 était pas mal self contained donc ça gâche pas le visionnement.

J'ai aussi beaucoup aimé le dernier album de Karkwa (2023). Je les connaissais juste de nom, je vais sûrement en écouter plus.

quebec

Comment on

La tour s'effondre

Video très intéressant, mais je crois que l'auteur se trompe sur un aspect de la loi C-11.

Si le contenu canadien occupe X% des suggestions, alors ça crée un sous espace de compétition - et ce genre de contenu va occuper un plus grand espace dans le psyché des gens.

L'argument que "si le contenu était bon il serait déjà suggéré" est pas tant bon. Les algorithmes sélectionnent pas ce qui est bon. Ils sélectionnent ce qui est populaire. Donc le contenu qui cible un groupe culturel plus petit est pénalisé. Le marché américain est tellement grand et leur "machine" médiatique tellement tentaculaire et intégrée qu'ils enterrent tout le reste.

autism

Comment on

I'm in this post, and I like it.

Reply in thread

That's not what I said. I just said the cost was significant, because you said "at no cost". I didn't say I would never pay it.

Also, twice now you've relied on wild hyperbolic statements to make your point. If I may offer some advice - I think avoiding those is better online, as they makes your comments seem like emotional knee-jerk, which undermines your credibility.

autism

Comment on

is autism coded characters a thing?

Reply in thread

His unemotionality. The way he speaks formally. His precise mannerisms. The way he always seems to be putting on a facade, like he's an alien pretending to be human.

I don't think he was intended to come across as autistic, he just vaguely seems like it.

quebec

Comment on

La «privatisation tranquille» de l’énergie au Québec - JdM

Supposons que Hydro Québec puisse vraiment être plus performant (i.e. réduire les coûts d'opération et/ou augmenter les profits).

  • Qui va empocher la différence? Est-ce qu'on prétend vraiment qu'une compagnie va réduire ses tarifs parce que ses revenus augmentent?
  • Qu'est-ce qui va empêcher le monopole résultant de saigner la population?
  • Est-ce que l'expertise québécoise va être déplacée à l'étranger pour sauver des coûts?
  • Est-ce que l'entretien des barrages va être négligé pour couper des coûts?
  • Est-ce que le niveau de service dans les régions moins denses va être préservé?