Spyke

Replies

memes

Comment on

AI advice

I just tried this with the following services; Grok, Perplexity, Le chat, Lumo (Proton), ChatGPT and Gemini

All of them told be the pros a cons of each and concluded that walking would be best.

Except Gemini. It told me that unless i was expecting to carry the car i should drive there. You win this round Google.

nyheder

Comment on

Børn får mobiltelefoner tidligere end forældre ønsker [8,2 vs 10 år]

Nu kommer jeg til at lyde gammel og konservativ.men jeg synes denne artikel udstiller en lidt vattet forældregeneration.

Undersøgelsen viser, at mange forældre ikke kender til alternativer som basistelefoner, der tilbyder færre funktioner og mere kontrol.

En generation som selv har været børn før smartfonen kom til, ved ikke at man kan få andre telefoner end smarttelefoner? Hvis de er så bekymret hvorfor undersøger de så ikke markedet?

Jeg byder YouSees tiltag velkommen, men jeg synes der er nogen forældre der ude, som må tage mere ansvar for deres børns skærmforbrug.

nyheder

Comment on

Børn får mobiltelefoner tidligere end forældre ønsker [8,2 vs 10 år]

Reply in thread

Tror du har helt ret i at det er sådan det foregår. Men synes også det er en form for ansvarsfralæggelse.

At ens barn plager om noget behøver ikke at betyde de får det. Hvis man faktisk mener at sit barn først skal have en telefon som 10 årig så hold ved det.

Igen synes jeg at det tyder lidt på at denne forældre generation (som jeg også selv er del af) er lidt vattet med at sætte grænser.

nyheder

Comment on

USA har planer om nye militærbaser i Grønland: Officer har besøgt bygd og spurgte ind til landingsbane, havn og bygninger

Reply in thread

Jeg gætter på at der er blevet snakket en dle om dette imellem Danmark og Grønland. De kan nok også godt se at dette er den mindst dårlige løsning, hvis Grønland ønsker at at forblive semi selvstændigt.

Nægter vi Amerikanerne adgang til Grønland understøtter vi deres argument om at det er et sikkerhedsmæssigt problem at Grønland ikke er del af USA. Det argument har ingen steder hjemme med denne aftale.

nyheder

Comment on

Danmarks største fagforening er blevet 'gul'

Det er da en pisse ærgelig tendens. Men hvis folk ikke er interesseret i at en forening forhandler for dem må de jo leve med konsekvenserne af det valg.

Jeg har dog svært ved at se hvad pointen overhovedet er med at være i en "fagforening" som ikke forhandler overenskomst eller stiller med TR. Hvad får de for de 69 om måneden?

Politik

Comment on

Støjberg vil skrotte koranloven, men møder modstand fra tidligere allierede [SF]

Reply in thread

Jeg kan godt forstå hvad du mener, og er også enig i at Støjberg vil det af alle de forkerte grunde. Men jeg synes det er en farlig diskurs.

Du argumenterer jo i grunden for at vi ikke skal give danskerne deres ytringsfrijed tilbage fordi der er krig ude i verden. Samme argumentation kan man jo bruge til at lave alle mulige andre former for inskrænkninger, fordi verndessituationen påkalder os at gøre det. Jeg har ikke lyst til at give typer som Hummelgaard og Mette F den form for at amunition.

Borgernes rettigheder må altid komme forrest i en demokratisk retsstat. Når først vi giver køb på det går det kun ned af bkke der fra.