Ifølge Laust Høgedahl kan det på et tidspunkt blive et problem, hvis for mange af lønmodtagerne melder sig ind i en fagforening, der ikke forhandler overenskomst - og hvor medlemmerne derfor ikke må strejke, hvis de er utilfredse med den løn og de vilkår, som cheferne tilbyder.
Vi kan ikke finde ud af at strejke i Danmark alligevel så hvad er problemet
Det er da en pisse ærgelig tendens. Men hvis folk ikke er interesseret i at en forening forhandler for dem må de jo leve med konsekvenserne af det valg.
Jeg har dog svært ved at se hvad pointen overhovedet er med at være i en "fagforening" som ikke forhandler overenskomst eller stiller med TR. Hvad får de for de 69 om måneden?
4
Danmarks største fagforening er blevet 'gul' | Spyke
Fagforeningerne i Danmark har haft så stor success, at mange i dag tror de ikke er nødvendige mere.
Vi kan ikke finde ud af at strejke i Danmark alligevel så hvad er problemet
Og hver gang der bliver meldt strejke, nedlægger den "social demokratiske" regering veto og fjerner retten.
Det er da en pisse ærgelig tendens. Men hvis folk ikke er interesseret i at en forening forhandler for dem må de jo leve med konsekvenserne af det valg.
Jeg har dog svært ved at se hvad pointen overhovedet er med at være i en "fagforening" som ikke forhandler overenskomst eller stiller med TR. Hvad får de for de 69 om måneden?