Spyke

Fagforeningerne i Danmark har haft så stor success, at mange i dag tror de ikke er nødvendige mere.

5
scribe.disroot.org

Ifølge Laust Høgedahl kan det på et tidspunkt blive et problem, hvis for mange af lønmodtagerne melder sig ind i en fagforening, der ikke forhandler overenskomst - og hvor medlemmerne derfor ikke må strejke, hvis de er utilfredse med den løn og de vilkår, som cheferne tilbyder.

Vi kan ikke finde ud af at strejke i Danmark alligevel så hvad er problemet

5

Og hver gang der bliver meldt strejke, nedlægger den "social demokratiske" regering veto og fjerner retten.

5

Det er da en pisse ærgelig tendens. Men hvis folk ikke er interesseret i at en forening forhandler for dem må de jo leve med konsekvenserne af det valg.

Jeg har dog svært ved at se hvad pointen overhovedet er med at være i en "fagforening" som ikke forhandler overenskomst eller stiller med TR. Hvad får de for de 69 om måneden?

4

You reached the end

Danmarks største fagforening er blevet 'gul' | Spyke