Comment on
Are there any Reddit refugees spending more time on Lemmy than Reddit?
I'm on mastodon and lemmy more than Reddit. Didnt know about either three weeks ago
Comment on
Are there any Reddit refugees spending more time on Lemmy than Reddit?
I'm on mastodon and lemmy more than Reddit. Didnt know about either three weeks ago
Comment on
*Permanently Deleted*
Jeg har ikke satt meg inn i saken og kjenner den kun overfladisk fra media, men jeg har lyst til å sitere Asle Toje: "Det er sånn her det begynner. Ingen blir albania over natta". Han snakket riktignok om en annen lignende sak, men jeg synes han har et veldig godt poeng når han hevder at samrøre med venner og familie i politikk og styrer er sånn korrupsjon får fotfeste i et land.
Comment on
Kommentar: Dette er krise for Freia
Jeg synes denne saken er veldig spennende. Det sier litt om støtten til Ukraina når nordmenn er villig til å boikotte freia.
Comment on
Velkommen
Takk!
Comment on
Jeg liker reglene!
Enig. r/norge var egentlig et ganske fint sted. Krenkorama kommer ofte med økt brukermasse, men brukermasse over et kritisk punkt er en forutsetning for et levende samfunn.
Jeg liker denne siden godt allerede, men det er noe komplisert å komme i gang, ihvertfall sammenlignet med reddit. Jeg tror at dette vil hindre den nødvendige veksten.
Comment on
*Permanently Deleted*
Reply in thread
I think you're reading too much into it. Active users is where the money is, not outdated data. Just dont login or otherwise engage with reddit -that's what hurting them in the long run
Comment on
Norges Bank hever styringsrenten med 0,5 prosentpoeng
Reply in thread
Jeg er på ingen måte en ekspert, men grovt forenklet er det vel slik at høyere rente fører til lavere disponibel inntekt for bedrifter og husholdninger. Altså jo mer du må betale på lånet, jo mindre har du råd til å kjøpe feks en ny iphone. Jo færre iphoner som selges, jo mindre tjener elkjøp. Jo mindre elkjøp tjener jo mindre vil de som jobber der kreve i lønnsøkning. Jo mindre man får i lønnsøkning, jo mindre vil man ønske å bruke på overnevnte iphone og elkjop kan derfor ikke skru opp prisen på denne.
Comment on
Podcast-tips!
Reply in thread
Joda, jeg ser den. Personlig anerkjenner jeg ikke dette som piratkopiering ettersom nrk tross alt ikke har lov til å ta ekstra betalt for innhold, ei heller begrense tilgang til egenprodusert innhold. Det er en ting at de trekker det fra Apple og Google sine podcaster, men det hadde gått helt fint å gitt oss tilgang via en rss-feed som vi kunne kopiert inn i diverse podcastapper. Jeg var en av de som var særdeles missfornøyd med denne avgjørelsen fra NRK og nekter således å høre på via nrk-appen
Comment on
How do I cross post on lemmy?
Sorry to hijack the thread, but is there any way I can view where something is crossposted to? If I see a post i like, I might find other interesting communities by looking at the crossposted-list
Comment on
Norges Bank hever styringsrenten med 0,5 prosentpoeng
Reply in thread
Enig på begge punktene! Men å finne et parti som er reelt økonomisk konservativt er vrient
Comment on
Wagner-gruppen har kontroll på russisk storby
https://www.nrk.no/urix/wagner-styrkene-som-rykket-mot-moskva-har-snudd-1.16459665
Ser ut som Wagner har snudd. Bokstavelig talt
Comment on
Teaching children about online manipulation without creating a paranoid world view subject to manipulation?
I somewhat agree with using online games. You'll meet a fair share of idiots and be exposed to people not honoring their side of the agreement and so on. There is just one good way of learning this: through experience. Just keep in mind that there are people with very bad intentions that look for kids through these kinds of games.
Comment on
r/norge beslutter å holde stengt i ytterligere én uke
Reply in thread
Det her høres plausibelt ut. Samtidig må vi huske på at å stemme for åpning ikke nødvendigvis er en stemme mot streiken, ettersom mange subredditer har åpnet med komiske regler.
Comment on
Tre Oslo-skoler tviholder på penn og papir: – Vi har ingen tro på Ipad som et vidundermiddel.
Selv er jeg ikke spesielt negativ til ipader som læringsverktøy. Vi må ha i bakhode at det er mange barn som sliter med å henge med på undervisningen. En ipad kan visualisere matte på en måte som inviterer til læring på en måte som ikke en bok kan. Ipader kan også brukes til å levere inn lekser i form av taleopptak o.l. til stor hjelp for de elevene som er for små til å kunne lese/skrive, eller "bare" har lese- og skrivevansker.
Meeeeen.. det foregår en stor gamification (spillifisering?) av hele pensum. Barn vennes til en umiddelbar belønning for hver lille handling i undervisningsøyemed. Jeg er genuint bekymret for hva dette gjør med de unges evne til å lese en hel bok, eller studere selvstendig når universitetet kommer.
Comment on
*Permanently Deleted*
Reply in thread
I og for seg hyggelig at hun tar konsekvensene av det. Men hele dette saksforløpet her og pendlerbolig-saken gjør at våre folkevalgte ikke står til gull.