Comment on
What’s in a name?
Reply in thread
In Dutch, the Common Drone Fly is also called "Blinde Bij", which means "Blind Bee". This is because this animal is neither blind nor a bee and the Dutch are very good at naming things
Comment on
What’s in a name?
Reply in thread
In Dutch, the Common Drone Fly is also called "Blinde Bij", which means "Blind Bee". This is because this animal is neither blind nor a bee and the Dutch are very good at naming things
Comment on
How many of you are actually chatbots?
Reply in thread
If you don't know, you should check to see if there is any /s in the comment. In this case the comment is not serious, because there is no /s and obviously /s stands for serious. /s
Comment on
The rocket dutch man
Reply in thread
*Stroopwafel, cultuurbarbaar
Comment on
Owl Banding
Reply in thread
In this post there is a bit about catching them with nets. I think this is the same project, but I might be mistaken
Comment on
Owl of the Year Match 26 - Blakiston's Fish Owl vs Screech Owl
Screech Owl is such a great owl, but I'm fully committed to BFO's cause by now. They're just so glorious and perfect as the representative of the Superbowl community. Go BFO! (Image from a video geniously called "Blakiston's Fish Owl" by Ray H)
Comment on
Meme template
An Owlthentic meme template! Hoo-ray!
Comment on
Wat een kloteverkiezingsuitslag!
Ik hoop dat er ofwel geen coalitie gevormd kan worden (als Omtzigt zijn woord houdt en dus niet met de PVV samengaat) en er dus nieuwe verkiezingen komen, of dat kabinet Wilders I zo incompetent is dat ze niets bereiken dat niet door de rechter wordt tegengehouden, waarna bij de volgende verkiezingen wellicht competente mensen worden gekozen. Ik vrees dat er de komende jaren veel goeds uit Nederland zal verdwijnen.
Comment on
Wat een kloteverkiezingsuitslag!
Reply in thread
"Ik had niet gedacht dat paarden MIJN gezicht zouden vreten!" zegt vrouw die op PVV (Paarden Vreten Vrouwengezichten) stemde.
Comment on
Project Owlnet - Saw Whet Owl banding program
Great post as always and good luck on your new job!
Comment on
Wat zijn interessante plekken in Nederland met een duister geschiedkundig randje om te bezoeken?
Ik moet aan de gevangenpoort in Den Haag denken, waar o.a. executies plaatsvonden. De gebroeders De Witt zijn ook voor deze poort gelyncht. Het is nu ook een museum. Ik ben er zelf nooit geweest, maar het klinkt wel alsof het in jou categorie valt.
Comment on
Owl of the Year Match 27 - Snowy Owl vs Flammulated Owl
If you're still not sure who to vote for, you should know that Flammy's Dutch name is absolute fire: Ponderosadwergooruil!
Comment on
Blakiston's Fish Owl Propaganda
Cover from The BFG, which was inspired by the cover of The BFO
Comment on
Vaker Engels in winkels: personeelstekort, maar ook afspiegeling samenleving
Ik vind het best, als er maar wel Nederlandssprekenden in de buurt zijn (wat volgens het artikel het geval is); anders is het zo zielig voor de 87-en-een-kwart-jarigen.
Comment on
Wat een kloteverkiezingsuitslag!
Reply in thread
Dan kan ik alleen nog hopen dat zijn partij (hierdoor of door iets anders) helemaal uit elkaar valt. Waarschijnlijk is dit ijdele hoop, maar ik kan de realiteit nog niet onder ogen zien.
Comment on
Weg met de auto: 'We moeten afkicken van onze mobiliteitsverslaving'
"Sneller vervoer leidt er niet toe dat mensen korter gaan reizen." Heel interessant stuk; bedankt voor het delen!
Comment on
Owl of the Year Match 15 - Flammulated Owl vs Great Horned Owl
This may be the closest one so far! Great matchup and great tournament!
Comment on
📣 Team Flammy 📣
Reply in thread
At least there is still 1 BFO left for the next round. Meanwhile, I'm definitely on #teamFlammy!
Comment on
YSK: NOS op 3 heeft een YouTube kanaal met allerlei duidelijke explainers en achtergronden over het nieuws
Reply in thread
You should know (je zou moeten weten)
Comment on
Hello everyone! How was your week on Lemmy so far? Let's chat again. [META]
Reply in thread
I looked at your profile on Connect and I saw both posts and your comments of yours; weird case indeed
Comment on
Grey shirt award
Reply in thread
In naam van Oranje, doe open de poort