Spyke
det_mentale_barometer·Det Mentale BarometerbyTDCN

Hver dag har jeg lyst til at sige mit job op!

[/ tømmer mine tanker.]

... Men det er ikke altid så nemt at finde overskud til det. Har lige haft ferie en hel uge hvor alt har været dejligt afslappende i sommerhus og arbejdet pakket langt væk. Allerede nu kun 2 dage tilbage på arbejde er jeg helt nede i kulkælderen og gider ikke længere. Al min motivation for mit projekt er forsvundet. Mit hjertebarn af et projekt. Det jeg har kæmpet så meget for at få lov til at bygge som nu endelig efter 2-3 år er kommet i gang er blevet skudt helt i stykker for mig og jeg har ikke længere lyst til at komme tilbage og arbejde videre. Sidder og stirrer ind i computerskærmen på mit PLC kode og fatter intet af hvad jeg skriver og jeg plører bare rundt i det uden form eller fornuftigt retning. Føler mig dum og uduelige. Aner ikke hvorfor det skal være så svært. Jo jeg ved det godt... det er jo nok fordi alle resourcer er blevet fjernet og ledelsen skiftet ud igen for 5. Gang.... Mine hjemmearbejdsdage føles som pjækkeri, fyldt med overspringshandlinger, youtube og gå tur med hunden og intet af det føles egentlig rart når jeg hele tiden føler jeg burde arbejde. Men jeg kan bare ikke.

Har skrevet mit cv. Har fundet en stilling jeg gerne vil søge... Der er bare svært at give slip for jeg får næppe chancen for at arbejde med det her igen.

Jeg er bare træt.

View original on feddit.dk
feddit.dk

Altså, det lyder for mig som generel lede ved jobbet plus en snert af stress oven i?

Jeg ville få sendt den ansøgning af sted, livet er for kort til det andet.

6

D du har nok ret... Har været træt af ledelsen det sidste års tid, med mange op og nedture... ansøgningen er sendt afsted her til aften... Så må jeg vente og se hvad der sker. Nu er der taget hul på et nyt kapitel så mon ikke de næste ansøgninger bliver lidt lettere

4

Det lyder hårdt. Jeg læser det som om at der er flere ting galt:

(1) Du er gået i stå med dit projekt, på det rent teknisk faglige niveau og har brug for sparring. Ikke samtale med din chef, men en anden (peer) der er inde i stoffet på dit niveau. Måske det også kunne hjælpe at lægge det konkrete problem lidt og tage en tur op i helikopteren og se på hele projektet. Du er basalt set kommet ud af dit psykologiske flow og har brug for sparring for at finde retur.

(2) Din chef er skiftet mange gange, det lyder ikke som en sund arbejdsplads hvor det sker så ofte, men hvis vi antager det nu kommer stabilitet så bør du få bygget en relation op med din nye chef via 1:1 møder. Hvor tit har I den slags? Måske prøv at læg et i kalenderen og snak om din trivsel, det du beskriver her, minus tankerne om at skifte job.

(3) På en måde virker det også forkert at det er “dit projekt”, måske ejerskabet kan bredes ud så flere har en aktie i det og I kan samarbejde om det. Evt. mod at du også er med til at hjælpe på nogle andre projekter

(4) Selve arbejdspladsens kultur lyder heller ikke så fed, men hvis du ikke kan få de samme typer opgaver andre steder så er det måske værd at prøve en smule mere på at få det til at fungere inden du siger op. Skru ned for hjemmearbejdet i en periode hvis det ikke giver dig energi.

4

Øv. Det lyder hårdt. De rigtig dårlige dage på arbejde er dem hvor man er der, men hvor man ikke opnår noget fyldestgørende, overhovedet. Det føles som spild, og bedrag. Det kender jeg godt, og jeg var også overbelastet.

Jeg tror gerne at du må trøste dig ved tanken om at det en del af det miljø du arbejder i, langt hen af vejen, er ude af dine hænder. Hvis du havde en god ledelse, så havde du nok ikke stået her nu. Det hjælper altid at få det sagt. <3

4
TDCNreply
feddit.dk

Føler ikke rigtig jeg kan. Min teamleder er skiftet igen for 4. Gang siden december sidste år og det er denne gang tilbage til den leder jeg havde dengang, men det er kun midlertidigt indtil januar hvor endnu en ny team leder skal tage over når hun er tilbage fra barsel. Det er totalt kaos og jeg har ingen tillid til ham som sidder med det lige nu da han ikke rigtig gider at involvere sig i teamet da det er midlertidigt. Jeg magter det ikke og er slet ikke enig i hans ledelses stil. Min afdelingsleder er også en hat da det det jo essentielt set er ham som er medskyldig i alt det her rod. Min tillidsperson er super sød men hun er også meget grøn i hendes position og kan i praktisk ikke rigtig gøre noget.

3
TDCNreply
feddit.dk

Jeg ved ikke en gang hvem det er for det er aldrig blevet præsenteret for mig hvem det skulle være. Lorte firma altså... Der er ikke styr på en skid. Der er der flere årsager til at jeg ikke ved hvem det er som jeg ikke lige vil ind på for nuværende for at forblive anonym

2

Tag fat i din fagforening og tag en god snak med dem, håber virkelig du får ro

3

You reached the end