Jeg kan godt lide din sammenligning med ytringsfrihed og tænke det som ækvivalent til ytringsfrihed. Men jeg er fortaler for privatliv, ligesom jeg er for ytringsfrihed. Men bare fordi jeg er fortaler for ytringsfrihed/privatliv betyder det ikke at jeg føler mig nødsaget til at lave satire om Mette Frederiksen/slå mit VPN til når jeg surfer på internettet. Det er virkeligt ikke for at være på tværs, jeg synes oprigtigt det er nogle gode argumenter du giver. Men det klikker sådan ikke helt for mig alligevel. Og jeg er enig i det med brevsikkerhed, jeg ville føle mig super forarget over at postmanden/staten lige skulle læse mine breve. Logisk ser jeg sammenligningen og ækvivalensen, men alligevel, sådan følelsesmæssigt, får jeg ikke samme reaktion.
Eftersom du har oprettet det her instance, så tænker jeg du nok synes privatliv og teknologi generelt er interessant. Hvordan tænker du på privatliv? Altså hvad motiverer dig? Er det princippet eller er det mere en følelse af forsagelse ved tanken om at staten læser din virtuelle post?
I forhold til det med reklamer og adblockers, så var det skrevet lidt i spøg med at jeg ikke bliver påvirket. Selvfølgeligt bliver jeg påvirket. Men jeg er glad for at læse dit skriv om reklamer, for er skam meget enig i måden du sætter det op. Og jeg synes du gør det på en god, billedlig måde.