Spyke

Replies

Comment on

[2026-06-22] Kulturmandag

Jeg så dokumentaren om WHAM! på Netflix. Den var virkelig god. Jeg er bekendt med WHAM!s hits, men at de formåede hvad de gjorde i så ung en alder, og på så kort tid, var nyt for mig. Og så vil jeg sige, at vi alle bør stræbe efter, at være en ven som Andrew Ridgley.

Dokumentaren er ikke perfekt, men den afdækker sin vinkel ret godt.

nyheder

Comment on

Keir Starmer trækker sig som premierminister

Reply in thread

Jeg tror heller ikke Labour vil udskrive valg. Burnham lader til at have folkets vind i sejlene ovenpå hans sejr i Makerfield, og har, kan jeg netop læse mig til, også fået Streetings opbakning til at blive leder af Labour. Det baner vejen for at Burnham kan blive PM, uden yderligere karneval i Labours egne rækker.

Men om Burnham kan levere hvad Labours vælgere forventer, for at blive ved Labour i stedet for at skifte til Farrage og deslige, det er svært at sige synes jeg. Torryerne skal nok bruge Starmers 2 år som kampagnemateriale når næste valg udskrives, på trods af, at han har formået at gennemføre nogle af de ting han og hans regering lovede.

nyheder

Comment on

[Ida Auken] bekræfter deltagelse i lukket Peter Thiel-netværk

Det er ifølge Wired medlemmer, som er registreret som deltagere ved årets møde, der afholdes over flere dage i august i nærheden af Dublin i Irland. Lækket afslører, at 222 personer er tilmeldt dette års møde, og at der er et registreringsgebyr, der tidligere har ligget på over 16.000 dollars. Møderne foregår strengt 'off-the-record', og Wired bemærker, at ingen af deltagerne benytter deres officielle arbejdsmails. På den måde undgår de aktindsigt og offentlig kontrol.

Ikke spor suspekt!

Comment on

[2026-06-19] Fri snak fredag

Det er interessant at se hvordan Trump er kommet i så dårlig stand på hjemmefronten pga. hans MOU med Iran. Det er også nogle mærkelige præmisser. Hvis man ikke er særlig udenrigspolitisk klog, hvilket omfatter mig selv, så ser det jo mest af alt ud som om, at Iran har sagt, at de er skideligeglade, vil bombe løs i øst og vest og holde strædet lukket indtil amerikanerne skrider eller, de kan stoppe nu, hvis de får nogle penge.

Det ligner at Trump har sprøjtet penge efter dem, for at få dem til at stoppe, fordi der ikke var andre muligheder, og presset om fri passage i Hormuz-strædet blev for stort.

Art of the Deal, ikke sandt?

privacy

Comment on

‘It’s terrifying’: WhatsApp AI helper mistakenly shares user’s number

Waiting on the platform for a morning train that was nowhere to be seen, he asked Meta’s WhatsApp AI assistant for a contact number for TransPennine Express. The chatbot confidently sent him a mobile phone number for customer services, but it turned out to be the private number of a completely unconnected WhatsApp user 170 miles away in Oxfordshire.

Ah yes, what else to expect from »the most intelligent AI assistant that you can freely use«.

world

Comment on

Trump draft executive order would make sweeping changes to the U.S. State Department

The 16-page draft order, which is not dated but appears to be prepared for President Donald Trump’s signature, would dramatically upend the department if it is enacted — shuttering American embassies across Southern Africa and eliminating bureaus that work on issues like democracy and human rights, as well as international organizations like the United Nations.

I'm sure China and Russia thinks this is a very bad idea.

/s

summit

Comment on

[Release][v1.72.7] General improvements

Thank you for making what I think is the best and most feature rich Lemmy client.

For a couple of releases, navigating comments by using the volume button seems to have stopped working for me. I was going to report it earlier, but got away from it.

Is that something you've had any other reports about?

nyheder

Comment on

Live blog: Mødet mellem Trump og Zelenskyj [...] afbrudt før tid

Skamfuld opførsel, men det kender de jo ikke til. Som to bøller i skolegården der omringer en presset knægt for at nakke hans frokostpenge. Føj for satan. Som andre siger, eksekveret som en scene fra "The Apprentice", Trump siger på et tidspunkt, at han synes det er godt verden kan se hvordan det ser ud, disse forhandlinger, og det er derfor han har ladet pressen være der. De har ladet pressen være der, så de kunne omringe ham, og score point fra deres tilhængere på, at verbalt vride armen om på ham, fordi han ikke har sagt tak, nok. Blander Biden ind i det, fuldstændig håbløst, "du har slet ikke sagt tak Mulle, du vil vel gerne være med i klubben vil du ikke? Hva' Mulle?!"

Og der er garanteret tilhængere der synes, at det er sådan en stærk leder opfører sig, ligesom Trump er en fattig persons billede af, hvordan en rig person ser ud, så er han også en magtesløs persons forbillede af, hvordan en magtfuld person ser ud. En der kan råbe og mobbe andre.

Argh, jeg koger helt over, Trump og Vance er fandeme nogle åndsboller!

nyheder

Comment on

DR siger farvel til X: "Det vil vi ikke være med til længere"

Nu stopper I med at være på X. Er det et udtryk for, at DR vil udfase brugen af sociale medier?

”Det vil jeg faktisk sige nej til. Vi vil hele tiden have muligheden for at bruge og undersøge alle platforme. Der kommer nye sociale medier til, og der er mange forskellige typer af opgaver og målgrupper for DR,” siger Anders Emil Møller.

Lav nu bare en DR-server i fediverset.