Zelf bitterballen maken - Recept voor de lekkerste bitterbal
Niet het snelste misschien, maar natuurlijk wel het lekkerste.
https://www.bitterballen.net/ingredienten-recept-rundvleesbitterballen/Open linkView original on lemmy.mlNiet het snelste misschien, maar natuurlijk wel het lekkerste.
https://www.bitterballen.net/ingredienten-recept-rundvleesbitterballen/Open linkView original on lemmy.mlDe Dertigjarige Oorlog zorgde ervoor dat andere sterke dranken moeilijk verkrijgbaar waren. De Nederlandse VOC speelde hier handig op in; zij creëerden overzeese afzetmarkten voor de Nederlandse jenever. In diezelfde tijd begon deze drank ook een steeds grotere rol te spelen in het leven van Nederlandse én Engelse soldaten en droeg dit bij aan de toenemende uitvoer van jenever.
Het duurde niet lang voordat men in Londen jenever (“ginnever” en later gewoon “gin”) begon na te bootsen.
Deze mooie molen is rijksmonumentaal en is gebouwd in 1841. Een object met een verhaal. Nadien volledig gerenoveerd (periode 1996-2000) en als 1 van de weinige molens in Nederland in gebruik als woonhuis waarbij je echt in de molen woont.
In 1774 vreest Friesland het einde der tijden door een voorspelling dat de aarde uit zijn baan zal worden geslingerd. Zakenman Eise Eisinga berekent dat dit niet kan en bouwt, als een echte Verlichtingsdenker, in zijn huis in Franeker een planetarium zodat iedereen zelf kan zien hoe het zonnestelsel werkt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eise_EisingaOpen linkView original on lemmy.mlEerlijk gezegd kan ik best wel genieten van deze reclames. Ze weten altijd oplossingen te verkopen voor problemen die vrijwel niet bestaan.
Vooral de filmpjes waar iemand verstrikt raakt in een tuinslang, een family-size bak popcorn van 1 meter in bed laat omvallen of iemand die melk 6 uur op een fornuis heeft laten aanbranden vind ik heerlijk.
Natuurlijk is er dan de perfecte oplossing, een tuinslang die zichzelf opvouwt zodat i daarna 3 meter is in de plaats van 5, of een speciale zonnebril waarmee je rechtstreeks in de zon kunt kijken zonder dat je blind wordt.
En wacht! Dat is nog niet alles! Want als je nu bestelt krijg je die zonnebril niet voor €100, ook niet voor €50 maar voor slechts €30. En als je nu belt, krijg je er een 2e zonnebril bij cadeau!
Ik heb een aanvraag ingedien om mod te worden van deze community. Wellicht dat wat mensen kunnen upvoten om "steun" uit te dragen, geen idee of dat nodig is.
Ook hoor ik graag of er nog andere liefhebbers voor de mod positie zijn zodat ik dat kan regelen als ik mod ben.
De (enige) mod van deze community lijkt al 3 jaar niet meer op lemmy geweest te zijn. Het lijkt me dan ook haast handiger als we de boel verhuizen naar een community die we met een paar man die nu actief zijn beheren.
Wat denken jullie?
Vanaf vandaag is het de eerste officiële tropische dag met 30 graden in De Bilt, in het zuiden al eerste regionale hittegolf.
In deze draad mogen we lekker Hollands klagen over het weer. Wat is het warm hé?
Lijkt er op dat RTL, maar gewoon alles tegen de muur gooit om te kijken wat blijft plakken. Persoonlijk kijk ik al ruim 10 jaar geen (lineaire) tv meer en dus ook geen commerciële omroepen meer.
Iemand hier die wel enthousiast wordt van het idee dat het programma terug op de buis komt?
De titel zegt het eigenlijk al, wat missen we hier nog om de boel wat levendiger te maken?
Buiten het visgraatlaminaat dat dit weekend gelegd wordt en de planten voor de plantenbakken (als de tuinman het adres deze keer wel kan vinden).