Ajokeli on erittäin huono maan keskiosissa, lunta kertynyt jopa 15 senttimetriä
Onneksi ei ole töitä tänä sunnuntaina.
Ajelkaahan varovasti.
Onneksi ei ole töitä tänä sunnuntaina.
Ajelkaahan varovasti.
Se on kiva kun liittolaisena on tollanen sirkuksesta karannut pelle, jonka seuraavia liikkeitä ei voi ennustaa.
Pitäsköhän suomen valaa vaikka tinasta Trumpille joku palkinto, niin saataisiin vähän neuvoteltua asioita...
Ja sen huomasin itsekkin, kun laitoin huvikseni puhelimen navin päälle ajaessani Kouvolassa Utin lähistöllä.
No kappas keppas! Korruptio ei voittanutkaan! Tämä on hyvä EU:lle.
(En löytäyt tapaa tehdä crosspostausta, kun postasin aluksi Kouvolan subiin... Kerro jos tiedät miten tehdään?)
Vetää taas sanattomaksi.
Kai se on se jännitys, että saako "tarpeensa" tehtyä melko julkisella paikalla kenenkään huomaamatta.
Itseä huvittaa, että joku selkeästi saa tuosta kiksejä.
https://yle.fi/a/74-20179230Open linkView original on sopuli.xyzEli. Mulla on tollasia pari-kolme vuotisia chilejä, jotka on kasvany tähän mennssä ulkorakennuksen pajassa. Sielä mulla on asennettuna valokisko ja talvisin pari monimetalli kaasuvaloa valasee ja lämmittää noita. Nyt pitäs alkaa vaihtamaan tilalle "kesäledejä", niin ei lämpene sielä liikaa.
Jossain kohta viime vuonna sitten tein sen mokan, että pidin noita eteisessä, jonne ovi on ulkoa auki aika usein kesällä. Ja taisinpä pitää niitä ihan ulkonakin. Kirvathan niihin iski. Oli ihan "mahooton rosessi" päästä niistä tosiaan eroon keskellä talvea. Lämpötilan laskeminen hillitsi aika hyvin niiden leviämistä.
Eli nyt on dipattu noita pariin kertaan mäntysuopaliuokseen. Veden pidin aika kuumana. Niin kuumana, että juuri pystyy pitämään sormia upotettuna siihen. Sit jokainen chili hulmutellen sielä. Ehkä joku 5-10sek. Sitten taskulampun kanssa tsekkasin nuput ja kukat. Jos sielä oli vielä kiinnittyneitä kirvoja, niin tsekkasin elääkö vielä. Päätin lopulta uittaa uudelleen. ja nyt pidän huolen, että kirvat huuhtoutuu kaikki pois.
Lopuksi pitänee laittaa uutta multaa.
Kaksi muuta chiliä eristin noista ja kokeilen niihin ihan alan kaupasta ostettua laimennettavaa sumutetta.
Onko "vörtti"? Tuskin. Pidä chilit sisällä, tai jos pidät ulkona, niin älä yritä siirtää takasin sisälle. Noilla on tosiaan ikää sen verta, että alottivat tuotannon jo tammikuussa alunperin, ni ei vaan tohdi tässä kohtaa luovutta ja laittaa kompostin täytteeksi.
Nyt sitten odotellaan ja pidetään sormet, varpaat ja hiukset ristissä...
Tämä siis se kaveri joka sai Muskilta kritiikkiä X:ssä. Muutaman videon oon katellut ja ihan jees sisältöä. Politiikkaa lähinnä. Ja englanniksi.
Siis jumakeuta yle.
Otsikko antaa hyvin herkästi kuvan palkitsevasta johtajasta joka jonkin vääryyden takia erotettiin. Ja tämän takia itse avasin artikkelin.
Varsinaista artikkelia lukiessa kuitenkin paljastui aika äkkiä, että kyse olikin ihan "tavallisista" pikkupetoksista.
Emmä tiedä, mutta mun mielestä otsikoinin olis voinu muotoilla vaikka "Sivistysjohtaja laskutti kaupunkia matkoista, vaikka osallistuikin kokouksiin etänä" tjsp.
Koska kukat ja suklaat tuntuu kyllä nyt todella viattomalta.
Olenko ihan väärässä mielipiteitteni kanssa?
Siinäkö nyt nähtiin solvaus USA:n tulevalta presidentiltä?
https://yle.fi/a/74-20135239Open linkView original on sopuli.xyzTokihan tuo chili on jo pari vuotta vanha, mutta leikkelin sen lähes "kaljuksi" syksyn lopulla.
Terve.
Ajattelin nyt rikkoa hiljaisuuden.
Terveisiä jostain Tuohikotin ja Tirvan väliltä. Ja hyvää uutta vuotta!
Heilurin jousi on rikki ja sitten se vihonviimeinen ratas, jossa on se "sirkkelin terän muotoinen" hammastus, puuttuu. Eli se joka etenee kun heiluri heilahtaa (tässä tapauksessa pyörähtää) toiseen ääripäähän.
Epäilen, että noi vialliset ja puuttuvat osat tulee maksamaan varmaan tuplat siitä mitä maksoin tästä. :D
Siis eihän tollaselle töhrylle voi olla vihanen. 😂 Ajettiin kaverin kanssa takana olevalle S-Marketille ja lähtiessä oli pakko käydä kuvaamassa tuo taiteen äärihupentuma.
Aiheeseen vahvasti liittyvä kappale.