Spyke

Replies

nyheder

Comment on

*Permanently Deleted*

Det er godt at der er nogen der gør noget for at få fødselsraten op! Jeg har hørt at Løkke allerede er i forhandlinger om at få SOSU-stillinger besat af ulve, så vi kan se frem til flere varme poter i fremtiden.

Comment on

Feddit.dk får nye moderatorer

Tak for introduktionen, SorteKanin, og tak for at have taget tjansen solo indtil videre.

Jeg håber at vi som mod-team kan hjælpe med at sikre den gode stemning og tone vi har haft her indtil videre. Jeg tror at den linje der er lagt ifht. åbenhed er den rigtige vej at gå. Derfor håber jeg at se mange flere konstruktive debatter om hvordan vores lille forum skal se ud og udvikle sig, for i sidste ende er det kun til for dem som bruger det.

Som mange andre er mit bedste sammenligningsgrundlag for dette site r/Denmark, hvor jeg også var bruger i mange år. I forhold til moderationen derovre, ser jeg det som et plus for os at vi ikke behøver begrænses af relevanskriteriet som sådan. Et nyt community kan let etableres, om der så skal snakkes om gamle knallerter eller kiks med smag, så længe det talte sprog er dansk. På den måde håber jeg også at vi vil se aktiviteten stige, så feddit.dk kan blive et fedt dansksproget forum for debat, humor og information om alt mellem himmel og jord.

Og lidt om mig selv: Jeg er folkeskolelærer i en forstadskommune til København, et job som lige præcis formår at understøtte mine udgifter til cykelgrej og billetter til Cinemateket. Som navnet muligvis antyder er jeg venstreorienteret, så hvis SorteKanin stemmer Moderaterne har vi fuld plade på det politiske spektrum i moderatorgruppen. :)

Jeg ser frem til mange gode samtaler herinde i fremtiden.

nyheder

Comment on

*Permanently Deleted*

Dejligt at der bliver slået ned på virksomheder der puster sig op på at være grønne, uden rent faktisk at gøre noget specielt for at mindske deres udledninger. Synes det er en god pointe at det mindsker tiltroen til lignende udsagn fra andre producenter som måske har noget at have det i. Greenwashing er noget fanden har skabt.

nyheder

Comment on

Flere børn kan ikke klare at gå i skole på fuld tid: 'Jeg er rigtig træt af det'

Vores skolesystem lægger op til et meget homogent forløb for eleverne, hvilket er rigtig fedt det meste af tiden, men gør det ekstremt svært for børn der afviger fra normen at føle sig til rette. Jeg forventet at vi kommer til at se flere artikler som denne her i fremtiden, hvis der ikke arbejdes mere målrettet med problemet fra politisk side. Skolevægring er en virkelig bekymrende tendens, og der er desværre ikke nogen nemme løsninger. Når man lader børn gå hjemme, kan det desværre være selvforstærkende på årsagerne til barnets følelse af ubehag ved skolen. Trist situation for forældrene og ikke mindst børnene.

nyheder

Comment on

Dansk landbrug har haft et historisk godt år

Reply in thread

Jo for fanden, det har jo været tørt. Så må vi hellere smide endnu flere statskroner efter overskudsforretningen. Så kan det jo være at de på et tidspunkt bliver så rige at de allernådigst vil nedsætte deres udledninger en lille smule, ligesom alle andre sektorer. Men det skal naturligvis kun være på frivillig basis. Planetens overlevelse skulle jo nødigt tvinge nogen til at gøre noget de ikke lige har lyst til.

Comment on

Arveafgift på 0% for nærmeste familie.

Samfundsmæssigt viser research (fra Irland mener jeg nok, jeg kan grave en kilde frem hvis nogen er interesseret), at de medlemmer af samfundet der har allermest til at starte med sjovt nok også er dem som arver allerflest penge. Hvis dine forældre var stinkende rige er du nok også stinkende rig, om du arver eller ej. Derfor synes jeg det ville være fint med en progressiv beskatning. Bundfradraget virker fornuftigt sat som det er i mine øjne.

nyheder

Comment on

Børsen vil helst undgå udbredt politikertrick: ”De får det lidt for let” - Journalisten

Reply in thread

Politikerne giver udvalgte medier/journalister små godbidder i form af detaljer om noget kommende politik. På den måde bliver journalisterne glade, fordi de får en nyhed før andre. Samtidig er der ikke nogen der kan kritisere den samlede pakke/lovgivning endnu, for du giver dem selvfølgelig kun information om de ting der lyder gode. Det giver overordnet set mere positiv medieomtale, da de stykker af lovgivningen politikerne gerne vil fremhæve kommer til at fylde i mediebilledet i længere tid.

aalborg

Comment on

*Permanently Deleted*

"Det ser ud til, at branden eventuelt kan være opstået i en skraldespand, siger Karsten Højrup Kristensen."

Og her sad jeg ellers og følte mig som Sherlock Holmes over hvad der dog kunne have sat ild i en bygning fuld af maskiner der har til formål at imitere solen.

nyheder

Comment on

Staten har overtaget Carlsbergs bryggerier i Rusland: 'Nu står man med et helt andet scenarie'

Reply in thread

Så vidt jeg kan læse mig til på deres hjemmeside kom Carlsberg i besiddelse af en stor sum aktier i 2001, og fik så aktiemajoriteten i 2008. Uden at være ekspert i nyere russisk historie mener jeg at de fleste var lidt naive ifht. Ruslands fremtid dengang, i hvert fald i 2001. Man skulle dog selvfølgelig have solgt det hele i 2014, da det blev endnu tydeligere hvilken vej vinden blæste.

Kilde: https://eng.baltika.ru/company/about-us/history/

Comment on

Super crops are coming: Is Europe ready for a new generation of gene-edited plants?

I’m usually on the side of the “environmentalists”, but in this instance I can’t see the downside. Gene-modifying crops in ways that allow us to produce more nutritious of higher quantities of crops on less farmland would be such a game changer for our emissions and biodiversity.

But I’m very curious to learn more, so what would the detractors for this kind of research say is the danger?