Spyke
fedditnu·Feddit.nubyJohannes

[2026-06-13] Feddit.nu fyller tre!

Idag blir Feddit.nu tre år och vi tänker därmed ge en liten summering vad som har hänt sedan den senaste ”Tårtdags-posten”!

Vi har uppgraderat och utökat resurserna som Lemmy har tillgång till, detta dels för att vi har fortsatt att växa men också pågrund av den stora insvärm av LLM Agents som i stort sett dagligen utför vad som närmast kan beskrivas som överbelastningsattacker. Detta är anledningen till att ni ibland ser Anubis innan Feddit.nu laddas. Vår förhoppning är att lösningen med Anubis skall fungera tillräckligt bra även framåt, så att vi inte behöver använda oss av exempelvis Cloudflare!

Vi i administrationen tackar för året och ser fram emot många fler 🎉🍰🥳!

Feddit.nu är fortsatt finansierat av administrationen, men skulle armen av LLM Agents öka ytterligare så kan vi behöva titta på en donationslösning.

View original on feddit.nu

Snyggt!

Har sprungit på vad jag antar är den Anubis-grejen ett par gånger, men det går ju över på någon sekund, så man hinner knappt reflektera över det 👍

Bra jobbat!

1

You reached the end

[2026-06-13] Feddit.nu fyller tre! | Spyke