[2026-05-31] Hvordan går det og hvordan har din uge været?
Endnu en uge er gået og søndag er derfor en god dag hvor man kan reflektere over sit mentale helbred og dele sine tanker og på den måde afrunde den forgangne uge.
Hvordan har du haft det? Er der noget, der har fyldt meget, gjort dig glad, eller måske været udfordrende?
Del så meget eller så lidt, som du har lyst til.
Denne tråd oprettes automatisk af botten hver søndag kl 06.
Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] .
Jeg skal aflevere bachelor projekt på næste mandag og jeg føler mig en smule stresset. Jeg er ikke bekymret for at dumpe, jeg føler jeg har en god opgave og projekt, men det er hele det med at det er noget man har arbejdet mod i nogle måneder nu. Det har været en meget godt at faktisk afslutte et projekt og ikke bare have 1000 halvfærdige idéer. Jeg glæder mig virkelig meget til at være færdig
Jeg læser elektro teknologi på DTU
Hvor spændende!
Kan godt huske følelsen fra min egen bachelor og senere kandidat. Det bliver fedt når det hele er afsluttet!
Jeg har selv læst Elektro på DTU, så du må endelig sige til hvis du kan bruge nogen til at sparre med eller læse rapporten. Ellers vil jeg ønske held og lykke med projektet.
Har lige nydt to uger som fritstillet og starter nyt job mandag. Har bare haft skruet helt op for familielivet og det var skønt.
Det var lidt en drøj omgang med at skulle finde nyt job og ikke i starten være fritstillet, men det gik til sidst.
Er glad for at være stået af den klovnebus.
Tillykke!
Lyder nice. Tillykke med det nye job. En fritstilling er også en god mulighed for at nå at trække vejret inden løbet starter igen. Ikke at jeg vil miste mit job, men udsigterne til 6 måneders betalt "ferie" lyder tiltalende :)
Fredag var jeg på Zeitgeist i Haderslev. Det er et mikrobryggeri med egen restaurant. Det var lækkert, kan godt anbefales hvis man er så uheldig at befinde sig i Haderslev!
Men det mindede mig om at jeg virkelig burde komme mere ud, i stedet for altid at sidde hjemme. Det er bare svært at blive motiveret til at komme afsted når det bare er en selv og man ikke har nogen man kan tage afsted sammen med.
Det er jo desværre lidt cirkulært - det er sjovere at gå ud sammen med folk, men man møder ikke folk hvis man ikke går ud.
Jeg er selv flyttet til et nyt land et par gange og har måttet starte forfra socialt. Man må simpelthen bide i det sure æble og bruge tid, energi og penge på at tage til hvad der byder sig af aktiviteter og begivenheder omkring sig, mødes med en helt masse mennesker der ikke rigtig siger én noget, og så blandt dem begynde at finde de venner man nyder at hænge ud med og som tager lige så meget initiativ til at invitere dig som du tager initiativ til at invitere dem.
Er det ikke ret svært at få nye venner i et andet land ? Jeg er ikke helt sikker på jeg ville kunne finde ud af det.
Jo, det er det helt bestemt. Jeg blev nødt til at gå ret metodisk til værks, eksplicit opsøge så mange sociale situationer som muligt og døjes med meget spild af tid og kræfter ind til jeg mødte nogle gode venner.
Men en stor fordel er at man hurtigt som fremmed bliver del af en gruppe af andre internationale typer. De fleste større byer har et helt lag af folk der er enten er kommet for at blive et par år, eller er på vej til at slå sig ned permanent. Der er stor gæstfrihed for andre fremmede og stor udskiftning, så der er næsten altid en midlertidig vennegruppe klar hvis du kan finde den :)
Der er faktisk også en spændende måde at møde folk i sin hjemby. Hvis der er en gruppe internationale er de typisk relativt ivrige efter lokale kontakter. Man skal bare være klar til at tale engelsk og være klar til at stå på mål for danske måder at gøre tingene på!
Synes det her er rigtig svært at opnå. Jeg har tit fornemmelsen af at det er mig der tager initiativ. Jeg tænker mest at folk har travlt og ikke som sådan at de ikke gider, men det er stadig ikke rart.
Helt enig. Jeg er tit endt med at bruge mine første måneder et nyt sted på at få så mange nye bekendtskaber som muligt, bruge en masse kræfter på at tage initiativ til at lave ting med dem, og så se hvem der gengælder mit initiativ.
Dem der gør ender med at blive min kernegruppe, de andre bliver perifere bekendtskaber. Det plejer at fungere godt til at etablere et holdbart socialt liv på den lange bane.
Det har været en super god uge!
Starten af ugen var proppet med sociale ting efter arbejde, og selv om det så travlt ud på kalderen så har det bare givet så meget energi faktisk at ses med mine venner!
Tilgengæld har jeg formået at få min skulder til at råbe "STOP" igen, så jeg skal lige overleve uden brodering i en uge eller 2... hvilket er super dårlig timing når jeg har fri torsdag-søndag. Men så må jeg jo bare passe bedre på den 😅
Monster hygge weekend.
Det ene barn var på spejderlejer fra fredag til søndag, og vi andre - moren, det andet barn og jeg - holdte bålhygge, grilaften, campingchiller i haven. Moren og det andet barn sov i hængekøjer under træerne, og jeg forsøgte at sove i en seng som det andet barn og jeg har hængt op i nogle træer. Rent teknisk, er der spændt et reb ud mellem tro træer i ca fire meters højde. Sengen har øjebolte i hvert hjerne hvorfra reb går op til rebet mellem træerne. Der er ret meget gyng gang i sengen. Både fra side til side, frem og tilbage og op og ned og en slags zig-zag. Jeg forsøgte i tyve minutter at sove, men måtte konstatere at jeg blev søsyg :(. Om dagen de den nice. Men om natten, og specielt når jeg tager brillerne af og træernes grene ses slørede, bliver jeg helt rundkuk.
Fik næsten færdiggjort ca 600 meter hegn i dag. Det er ok hårdt arbejde. Endte med at lave pandekager til det fra spejder hjemvendte barn og mig selv, hvorefter jeg magtesløst døsede hen på sofaen, mens min datter sad oven på mig og spise pandekager og så en tegnefilm om heste: spirit et eller andet.
Angående tv. Har set death note færdig. Den er helt ok. Det var først i sidste afsnit, da Near understreger overfor Light, af han ikke er andet end en grusom seriemorder med et kraftigt våben, at det gik op for mig, at jeg igennem hele serien nok lidt har holdt med en seriemorder, og måske ærger mig over, at han blev fanget.