[2026-05-25] Kulturmandag
Velkommen til Kulturmandag!
Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt – eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand.
🎬 En film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden? 🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman?
Denne tråd oprettes automatisk af botten hver mandag kl 6.
Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] .
Vi skal spille Paralives i aften, efter putning. Udkommer i dag kl. 16:00
Det har vi set frem til længe. https://www.paralives.com/
Giv gerne et review her - jeg overvejer at købe det :)
Det skal jeg gøre.
Deres bygge- og "create a
simpara" dele af spillet ser virkelig intuitivt ud. Elsker, at man bare kan trække møbler og vinduer længere. 🤌👌Opdateret: I Live-mode kan man godt mærke, at spillet er Early Access pga. visuelle fejl. Kameraføringen er svær at styre i små rum inde i byen. Men selve oplevelsen med spillet er god.
Det ser hyggeligt ud - lidt Sims agtigt?
Heh jeg læste det i skyndningen som om I puttede kl 16, hvilket er temmelig tidligt, men fuld forståeligt når man vil have tid til at spille.
Ja, samme genre. Der står et indie-hold på 15 canadiere bag, hvis jeg husker ret.
Jeg glæder mig også til at prøve det af, jeg har længe haft det på min ønskeseddel i Steam. Jeg er vokset op med Sims 2, som jeg stadig finder frem en gang hvert andet år cirka. Så jeg håber meget at det føles som en moderne udgave af Sims 2, men stadig føles lidt nostalgisk for mig.
Tillad mig at være gammelfar her, der er vokset op med Sims 1. Var ekstatisk, da Maxis delte traileren for Sims 2. Derefter har EA fået det til at gå lidt nedad bakke.
Tilbage til Paralives! Vi spiller det! Det er lækkert!
Jeg var på Alice og høre The Dwarfs of East Agouza i tirsdags. Jeg hører ikke så meget free-jazz, men det var super-fedt. Især "ham på elektronik" tilføjede en masse varierede nuancer og kontraster til lydbilledet, bla kørte han indimellem de andre igennem "ting og sager". Alice er generelt bare fedt!
Vi tager ind og ser den nye Mortal Kombat i dag. Har bevidst ikke læst nogle reviews før så jeg ved ikke om det er en "god film" eller om det er totalt skrald jeg skal ind at bevidne, men det finder jeg ud af. Melder tilbage senere!
🙂
BeardMeatsFood spiser pølsemix: https://youtu.be/1zmIJ92QQ64
Se dét er kultur! Men altså seriølle, jeg fik det nærmest fysisk dårligt af at se på det.