Pyha, det var tæt på Israel vandt. Jeg tør ikke tænke på den politiske krise det ville resultere i. Tillykke til Bulgarien med deres første sejr og godt gået Danmark med en flot placering. Personligt så jeg hellere at Sverige, Ukraine eller Australien havde vundet og synes ærlig talt ikke om Bulgariens sang.
Nok samme grund at Israel har en eller anden status, så flere lande gør det ulovligt at kritiserer Israel. Jeg ved ikke hvad Israel har på alle de ledere som synes det er helt fint det Isreal gør… det må være ret vildt og mega udbredt og det skræmmer mig.
Jeg er i samme situation, havde foretrukket at vi boycuttede showet men så det alligevel, og synes der var mange gode sange i år. Også meget forskelligt. Den franske pige sang fænomenalt, og det samme gjorde den polske deltager.
4
Choksejr: Bulgarien overrasker alle og vinder Eurovision 2026 | Spyke
Jeg ser det slet ikke, jeg er bare glad for at Danmark ikke vandt, så vi slipper for at bruge milliarder på at være vært næste år.
Pyha, det var tæt på Israel vandt. Jeg tør ikke tænke på den politiske krise det ville resultere i. Tillykke til Bulgarien med deres første sejr og godt gået Danmark med en flot placering. Personligt så jeg hellere at Sverige, Ukraine eller Australien havde vundet og synes ærlig talt ikke om Bulgariens sang.
Jeg forstår slet ikke at man udelukker Rusland for deres vanvittige opførsel men ikke Israel for deres, om muligt, endnu mere vanvittige opførsel.
Nok samme grund at Israel har en eller anden status, så flere lande gør det ulovligt at kritiserer Israel. Jeg ved ikke hvad Israel har på alle de ledere som synes det er helt fint det Isreal gør… det må være ret vildt og mega udbredt og det skræmmer mig.
Frankrigs sang var også god, men de havde jo noget opera-agtigt med, og de udstillede ikke kvinder som sexobjekter, og så kan man jo ikke vinde /s
Fedt at Danmark fik en 7.-plads ved at synge på dansk. Det var dejligt at se så mange synge på deres eget sprog. Albanien havde også en stærk tekst.
Sidenote: Havde hellere set, at vi boycottede showet, indtil Israel var ude.
Jeg er i samme situation, havde foretrukket at vi boycuttede showet men så det alligevel, og synes der var mange gode sange i år. Også meget forskelligt. Den franske pige sang fænomenalt, og det samme gjorde den polske deltager.