Spyke

Mangel på flæsk?

Jeg ved godt valgkampe ofte bliver lidt… møj’ flæsk. Masser af store, grandiøse værdier, mundhuggeri og ting der alligevel ikke ændrer sig ret meget. Plus den obligatoriske runde med at finde en gruppe mennesker, der kan få skylden for det hele – og som helst ikke skulle have været her.

Så hvis jeg bare må håbe lidt, savner jeg fx:

  • Socialområdet, handicap/psykiatrien og retssikkerhed
  • Retssikkerhed for os alle egentlig, kunne vi snakke lidt telelogning?
  • Stress, arbejdsliv og helt almindelige livsvilkår
  • Social ulighed i sundhed
  • Børn og unges trivsel

Og så noget vi næsten slet ikke taler om politisk:

  • AI og hvad det gør ved arbejde og uddannelse
  • Tech-giganters magt over offentlig debat
  • Digital suverænitet (hvor afhængige vi er af amerikanske platforme)
  • Hvad digitaliseringen egentlig gør ved staten og borgerne

Altså… de ting der faktisk påvirker min hverdagen ret voldsomt.

Har jeg misset en debat, eller snak, smid gerne et link eller tre :)

Hvad synes I mangler i valgkampen indtil videre?

View original on feddit.dk
scribe.disroot.org

Hvad synes I mangler i valgkampen indtil videre?

En plan.

Bare en plan, udover reaktionær politik. Begge fløje er virkelig gode til at bruge mange store ord på at beskrive store problemer og alle deres små sjove løsninger, men der er ingen der har nosser til bare at sige "X virkede ikke, lad os vælte lortet og prøve noget andet"

Alting er reaktionær gaffa-tape løsninger.

7

Giver rigtig god mening, det virker dog mere til, det er bare, at kaste ideerne ud og håbe på der bare er bid. Men ja det kunne da være rart, med en 4årig plan.

4
feddit.dk

Enig. Kan det være, det er farlige emner at tage op rent politisk - enten fordi de kan være svære at gøre til umiddelbare vindersager, og/eller fordi emnerne kun kan løses på EU-plan?

4

Enig. Kan det være, det er farlige emner at tage op rent politisk - enten fordi de kan være svære at gøre til umiddelbare vindersager, og/eller fordi emnerne kun kan løses på EU-plan?

Spændende, det kan du have en pointe i, måske også svært relatert-bart for den almene, som meget EU politik måske kan være? Det er bare øv, da det for mig kan være utrolig spændende og hvor jeg kan få nuancer i debatten.

2
feddit.dk

Synes egentlig der har været et fornyet fokus på de IT-politiske ting du nævner. Jeg tror bare ikke det er noget den gængse vælger går op i, desværre.

4

Fedt, det er gået mig forbi. Men du har nok ret, at der på trods af fokus, så er det ikke mainstreamen at fokuseret på det digitale 😅

5

You reached the end

Mangel på flæsk? | Spyke