Spyke

Svenska instanser och grupper på fediverse?

Tjenare gott folk!

Jag hänger för det mesta på olika delar av Fediverse, (Mastodon, Pixelfed och Lemmy)

Har ni några kul platser som är fokuserade på Sverige?

(Norden är välkommet med) men är sugen på lite mera lokalt. Konton, instanser...allt är välkommet.

View original on lemmy.world
feddit.nu

Om du är intresserad av foto och jag får toota mitt eget horn så postar jag på Mastodon och här på Lemmy när jag fotat något jag gillar.

Rätt dött vinterhalvåret, men snart är det vår igen!

https://mastodon.nu/@hanke för mastodon, men jag postar samma foton som här ish.

6
lemmy.world

Tack för tipsen! Har aldrig hört om Aggregatet så skal försöka joina den med.

Jaa, även om jag är väldigt glad med mera instanser så är det mer folk och aktivitet vi behöver nu kanske.

1

När jag går in på Feddit.nu så öppnas min webbläsare, men när jag söker upp Feddit.nu via appen  Blorp så ser feeden helt annorlunda ut, bara gammalt när jag kör via Blorp

Vet du vad det kan bero på?

1

You reached the end

Svenska instanser och grupper på fediverse? | Spyke