Spyke
feddit.nu

"Den förra folkomröstningen blev det ju ett tydligt nej. Skulle man inte behöva en ny folkomröstning för att ändra på det?

– Nej, de likhetstecknen drar jag inte. "

Undrar om alla centerpartister verkligen står bakom partiledaren i att man inte behöver bry sig om folkomröstningar? Sen är det ju förståeligt att man inte vill ha en ny folkomröstning för då kanske folk röstar nej igen.

6
Icereply

Eller hur!

Med tanke på hur nedtyngt euron är av de stora statsskulderna i sydeuropa ser jag det verkligen inte som någon bra idé. Vidare finns det en poäng i att behålla den aspekten av vårt självstyre när så mycket annat flyttar ner till Bryssel.

1

You reached the end

Elisabeth Thand Ringqvist (C): Behövs ingen folkomröstning om euron | Spyke