neden doomsdayism'dem medet umuyoruz
Bazen goruyorum ; kuresel isinma ya da beklenen ekonomik depresyonun sebebiyle kitlelerin radikallesecegini ve bir devrimin gercekleseeginin soyleyenler oluyor ancak ben buna inanmiyorum. Bence bu olaylar daha cok fasist cikmasina sebep olacak. Su an bile kapitalizmin karsisinda dur diyecek bir guc bulmamasindan oturu getirdigi ya da en basindan beri devam etmesine ragmen herkesin gozlerini yumdugu simdiyse yuzlesmemiz gereken sorunlara karsi insanlarin nasil bir tepki verdigi gorebiliyoruz: Amerika'yi fasistler kazandi, Almanya'da her secim acaba bu sefer Afd mi kazanacak diye korkuyoruz, Ingiltere'de fasistler 100,000 kisi ile protesto yaptilar. Kisacasi durumlar oldukca kotu. Peki ne yapmaliyiz? Cevap her zaman ki ile ayni; orgutlenmek, okumak, sadece sosyalist alanlarda degil olabilecek her alanda olup baska insanlara da sinif bilinci asilamaya calismak. Aman dur haftaya iklim krizi yasanacakmis bekleyeyim bi dememek. -su anki durumum sebebiyle oldukca ikiyuzlude olsa durum bu-
NOT: baslikta bu duruma doomsdayism dememin sebebi bu durumu aciklayabilecek bir kelime bilmemem ve kafadan bir sey sallamamdir. Eger farkli bir kelime ile ifade ediliyorsa soylemekten cekinmeyin lutfen.
küresel ısınma insanlaeı solcu yapacak olsa çoktsn yapardı herhalde. sonuçta 5 yıllık sorun değil 20-30 yıllık hissedilen görülen bir problem