Spyke
lemmy.world

Håller med om att det är otäckt. Otroligt missbruk av makt

12

Det värsta är att man känner sig så maktlös själv. Tycker det är toppen att tex Piratpartiet, Konstellationen, Bahnhof mm gör protester så som på mynttorget mot Chatcontrol 2.0, men det finns en heldel andra som vill visa sitt stöd fast bor långt bort och har inte möjlighet. Har skrivit mail till alla partiledare och EU-parlamentariker men får som sagt få svar :/

2
kbin.social

Det här sades redan när FRA-lagen infördes: det KOMMER bli en ändamålsglidning, för det blir det alltid när man har ett verktyg. NEEEEEEEEEEEJ då sa förespråkarna, så blir det inte, vi ska hålla hårt på det här. Tjena.

7

Ja det är det som blir nästan komiskt. Att det alltid blir precis som motståndare. Precis som ChatControl motståndarna tog av förklariga själv upp riskerna och problemen med ändamålsglidning, alla förespråkare sa precis så "nejdå det kommer aldrig ske" sen läcker via Tyskland att det redan har diskuterats mellan Europool och Ylva Johansson. Men vet inte om man ska skratta eller gråta.

2

You reached the end

Hemlig avlyssning även för småbrott? | Spyke