Posts
Wiskunde werkboeken?
Ik ben nooit zo'n ster geweest in wiskunde (en de reken-kant van natuurkunde) op de middelbare, maar heb de laatste jaren veel interesse ontwikkeld voor het onderwerp en zoek werkboeken / bronnen voor een goede herintroductie.
Het prettigst zou ik een werkboek vinden waar je direct in kunt schrijven. Een wiskunde/natuurkunde vakantieboek zat ik ook aan te denken. Laagdrempelig en toch er mee bezig.
Iemand die toevallig tips heeft? (Engels mag ook)
Nepnieuws aanloop verkiezingen?
Hebben jullie het idee dat er veel nepnieuws is in aanloop naar de verkiezingen?
Ik heb het idee dat ik veel minder (nieuwe) gekke geluiden hoor, dan vorige verkiezingen, misschien omdat de politiek al wat rumoerig is momenteel. Het artikel deed me twijfelen.
https://nos.nl/l/2491929Open linkView original on feddit.nlFiles weer helemaal terug, inmiddels meer dan in de pre-coronatijd
Hoe dan.. Ik begrijp dat veel hardwerkende Nederlanders op locatie moeten zijn om praktische redenen, maar er is toch ook een groot deel wat veel meer thuis werkt?
Fooien verbannen
Ik heb toch zo'n verdraaid omvangrijke aversie tegen fooien geven en de sociale frictie die het met zich mee brengt; met name in het buitenland. Neem m'n geld, neem alles, maar laat mij je niet moeten beoordelen met een paar centen.
Misschien is mijn brein wat extreem, maar bij tijd en wijle zit ik het halve diner in m'n achterhoofd met hoe ik iemand niet te min doe of juist ongemakkelijk laat voelen met te veel.
De 10% regel bij eten gaat aardig, maar dan kom je soms ook net vaag uit; en bij een laatste hoteldag werkt dat in mijn beleving ook niet goed (afhankelijk van het land). Om niet te spreken van hoe suf het voelt bij pinnen om af te ronden, wat soms selfs een extra actie van het personeel vergt aan 't pinapparaat.
Hoe doen jullie dat en hoe ga je er mentaal mee om?
TL;NG: Haat aan de fooi en help deze dwaas.