Spyke

Replies

Comment on

Meer verkeersdoden hier door handelsdeal met VS? Europa versoepelt veiligheidseisen voor grote Amerikaanse auto's

Als je hier iets tegen wilt doen, dan kun je overwegen om lid te worden van de fietsersbond: https://www.fietsersbond.nl/word-lid . Zij zetten zich al sinds de jaren 70 in voor betere fietsinfrastructuur en daarmee ook betere verkeersveiligheid. Daarnaast zou ik iedereen aanraden om dit ook mee te nemen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Stem op een partij of persoon die het bezitten van zo'n wagen hartstikke kut willen maken in de stad.

Comment on

Formatie

Zal uiteindelijk wel d66-vvd-gl/pvda-cda worden. Ik kan me niet voorstellen dat d66 als grootste partij met ja21 in zee zal gaan. Waarschijnlijk hangt de formatie volledig af van hoelang vvd het samenwerken met gl/pvda blokkeert.

Comment on

Toekomst van feddit.nl

Ik schrik er wel van als ik die grafiek zo zie... Nu ben ik hier zelf niet per se heel actief, maar ik zou het zo ontzettend jammer vinden als deze Nederlandse bubbel helemaal uitsterft. Naar mijn weten is er op Lemmy verder nergens een (actieve) Nederlandse gemeenschap.

Comment on

Formatie

We lijken trouwens wel echt ontzettend veel geluk te hebben dat de pvv net niet de meeste stemmen heeft. Als ze wel de grootste waren, dan zouden we eerst een veel te lang toneelstukje krijgen waarin de pvv zogenaamd een verkenner regelt om mogelijke coalitiepartners te vinden.

Comment on

Formatie

Reply in thread

Het lijkt erop dat ze (gelukkig) nét geen meerderheid halen als ja21 of pvv meedoen. Voor cda is het ook echt heel dom als ze het wel doen. Ze weten dat ze er niks mee opschieten en we hebben gezien hoe nsc werd beloond. Ik ben zelf vooral bang dat vvd zo moeilijk gaat doen dat we uiteindelijk weer naar vvd-beleid zitten te kijken.

Comment on

Waarom krijg ik op Reddit zoveel downvotes als ik probeer mij uit te spreken tegen migrantenhaat?

Op Reddit hangt het er altijd wel erg van af in welke subreddit je je bevindt. r/nederland is bijvoorbeeld echt uiterst rechts. r/nederlands is ook best rechts, maar wel wat redelijker over het algemeen. r/thenetherlands ligt dan juist weer wat meer aan de linkerkant van het spectrum.

Ik ben er verder wel echt van overtuigd dat er talloze bots actief zijn op Reddit. Als een post ook maar iets met asielzoekers te maken heeft, lijkt het altijd een tokkiebot magneet te veranderen.

Comment on

Tekort aan reanimatievrijwilligers, veel mensen ten onrechte bang voor fouten

Ik weet niet of mijn certificaat nog geldig is, maar de reden dat ik mezelf nooit heb aangemeld is omdat ik het erg moeilijk zou vinden om in zo'n situatie terecht te komen. Ik weet niet hoe ik erop zou reageren en heb helaas het idee dat ik er nog best lang mee zou zitten, ongeacht de uitkomst. Als ik toevallig meekrijg dat iemand een hartstilstand krijgt, zou ik uiteraard meteen komen helpen. Het is alleen toch net wat anders om actief dat soort situaties op te zoeken. Het voelt egoïstisch om dit te zeggen, maar ondanks dat ik weet dat je er levens mee kunt redden, vermijd ik het liever.

You reached the end