Spyke

Posts

testfediverse·Test fediversebypseudo

Cross-post attempt: A ladybug and its leaf brought in to super-sharp focus

cross-posted from: https://piefed.social/c/animals/p/2150775/cross-post-attempt-a-ladybug-and-its-leaf-brought-in-to-super-sharp-focus

This ladybug obligingly held still while I took a stack of focus bracketed images at, apparently, ƒ/3.2 and 1/100 sec according to the EXIF data. (Don’t look at me, I was in Fv mode.) This is hand held, and it’s always equal parts pleasing and mildly suspicious how well Helicon manages to line all the images up afterwards.

Bonus homework:

Cross-post attempt: A ladybug and its leaf brought in to super-sharp focushttps://lemmy.world/post/48346551Open linkView original on jlai.lu
forumlibre·Forum Librebypseudo

Vous dites bonjour ou au revoir ?

En entrant chez votre médecin ou soignant, vous traversez une salle d'attente vide. En en sortant, vous y croisez une ou plusieurs personnes que vous n'avez pas encore eu l'occasion de saluer mais vous êtes en train de quitter le cabinet.

Vous leur dites "bonjour" ou bien "au revoir" ?

J'ai toujours dit et entendu "au revoir" mais les Strasbourgeois ne semblent pas du même avis que moi.

View original on jlai.lu