Spyke

Posts

Kalkylerna spricker – ännu dyrare att lagra kärnavfallet

Nu föreslås ännu en rejäl ökning som landar på upp till 9,3 öre per kWh för Ringhals. Det är mer än den ”effektskatt” som fanns på kärnkraften 2015 som av kärnkraftsvänner ansågs bidra till stängningen av flera reaktorer, då den gjorde kärnkraften olönsam.

Damn, hur har man räknat så fel tidigare?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kalkylerna-spricker-annu-dyrare-att-lagra-karnavfalletOpen linkView original on lemmy.world

You reached the end