Posts
Upload af billede giver FormatException
Hejsa. Hver gang jeg prøver at uploade et billede til et opslag i min Connect for Lemmy klient får jeg følgende fejl:
FormatException: Unexpected character (at character 1)
^
Jeg tænke det er fordi min connect klient får en html respons på upload requesten, hvor den forventede noget andet.
Er der andre der oplever det samme? Virker det i andre lemmy klienter?
Bug: Comment lost because of "language not allowed" error.
I had written a rather lengthy response to a post, and put quite a bit of effort in my argument. When I submitted the reply I got a "language not allowed" error, and everything I wrote was lost.
I think an error when posting something should not result in the screen changing back and losing everything written. The error should be displayed and the user allowed to fix the problem or somehow allowed to save the post locally, e.g. by copying and pasting it somewhere else.
Falske nøgenbilleder bliver gjort til handelsvarer på nettet
"Tonen i de lukkede internetfora er både hård og hadefuld, siger ekspert. I de lukkede internetfora hersker der en fælles forståelse af, at kvinderne selv er udenom, at der bliver byttet og delt falske nøgenbilleder af dem på nettet, siger ekspert."
https://www.dr.dk/nyheder/indland/falske-noegenbilleder-bliver-gjort-til-handelsvarer-paa-nettetOpen linkView original on feddit.dkSafe railway crossing?
In factorio, how do I make a safe railway crossing? Such that the trains will stop if a player is crossing the tracks.
Havevanding i tørke
I anledning af at vi nok skal forvente somre med mere og mere tørke har jeg indkøbt en palletank som regnvandsopsamler.
Så smider jeg sådan en pumpe her i tønden: https://www.frishop.dk/pi/Gardena-4700-2-Inox-Auto-regnvandst%C3%B8ndepumpe_8409046_21809.aspx
Den skulle gerne kunne starte automatisk når jeg begynder at bruge haveslangen.
På sigt planlægger jeg 4x palletanke forbundet så jeg kan opsamle vand gennem foråret og forhåbentlig vande have gennem en hel måneds tørke, uden at forbrug en dråbe af vores gode drikkevand.
Og på endnu længere sigt spinklersystem og regnsensor, så alt bliver vandet automatisk når det ikke har regnet. Med opsamlet regnvand naturligvis. ☺️
Good Factorio overhauls?
I have been playing Factorio for some time now. I really want to get started playing one of the overhauls. But which one? I find it hard to get a good overview of the different options.
Which overhaul mods do you all play?
How to put consumer-grade NVME disks in Dell R640 server?
Hi. I am trying to figure out how to get high-speed storage in my R640 server. I just want to use consumer-grade NVME disks, so I can write data at ≥ 1GByte/sec per disk. Do you have any suggestions on what hardware to choose?

